Isolering af krybekælder

Jeg skal til at isolerer vores krybekælder efter vi har overtaget et hus hvor de der havde det før havde slået alt lerpudset af plankerne nede fra.
Nu er mit spørgsmål så, skal vi ligge en dampspærre først ?? huset er fra 1928 med 6 udluftningskanaler og helt tørt i kælderen, har spurgt et par tømrer hvor den ene siger bare sæt isolering og ikke andet, en anden siger afslut med tagpap efter isoleingen mod gulv !! nogen der har en ide eller kan sige hvilken model jeg skal bruge.

 Claus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg forstår det sådan at gulvbrædderne bevares, så derfor  foreslår jeg følgende løsning:

Monter en (tæt) dampspærre under gulvbrædderne der er ført 5 cm ned ad bjælkerne/væggen, og der klæbes med folieklæber, og søm evt. en tynd liste skåret af 9 mm krydsfiner ovenpå klæbningen for at fastholde.

Der isoleres til underkant af bjælker med mineraluldsbatts.

Monter en terrænbatts med den hårde side nedad i krybekælderen (evt monteret i en T-lægte under bjælkerne).

Det kan ikke anbefales at anvende vindpap o.l. i krybekældre, da dette i mange tilfælde angribes af skimmelsvampe, hvilket terrænbattsen ikke gør.

Hej Orla

... og tak for dit indlæg. Ja det er også det jeg har læst man skal gøre, men som jeg skrev så sagde 2 tømrer som jeg spurgte at det skulle jeg ikke da det er en gammel krybekælder og man skal passe på med at "pakke" gammelt træ ind.

Claus
Hej igen

Det der er problemet med krybekældre, er egentlig, at man isolerer gulvkonstruktionen, så der ikke længere kommer spildvarme fra boligen ned, og er med til at udtørre krybekælderen.

Altså modstridende interesser, og derfor bør man principielt ikke bygge med krybekælder, hvis anden løsning er mulig!


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis