Græstag

Jeg er den lykkelige ejer af et større udhus, som ligger for enden af vores have. Jeg er samtidig den ulykkeliger ejer af ca. 75 kvm. særdeles dårligt, utæt og grimt tag af bølgeeternit.

for at få bygningen til at passe lidt bedere ind i omgivelserne, ville en af mulighederne være at lægge et græstag.

Taget har en hældning på ca. 10-12 grader.

Er der nogle som har erfaring med at lægge et sådanne græstag, og vil dele dem med os andre eller ved hvor der kan hentes oplysninger ?

Mvh

Henrik J
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender ikke noget til græstag, men et eternittag er meget let i forhold til et tag af grægtørv... så måske er din konstruktion slet ikke stærk nok.

Njord

MVH Njord
Den tanke "strejfede" mig kort tid efter jeg fik sendt mit indlæg.

Efter endnu et kig på konstruktionen af mit tag og lidt amatørudregning, må konklusionen nok være at det ikke holder i længden.

Jeg arbejder videre med en anden løsning !

Mvh

Henrik
Jeg tror ikke at græs-tag behøver at være MEGET tungere end eternit.

Du kunne også forstærke taget en smule.

Mvh
ThomasB
Nej det behøver det jo ikke men i efteråret opsuges en stor mængde vand og da det er begrænset hvor meget hældningen kan være vil det kun løbe relativt langsomt af og dermed vil vægten være temmelig stor. OK selvfølgeligt kan man forstærke spærkonstruktionen og måsle også en stolpe konstruktion i selve huset. Alternativt vil jeg foreslå at lægge tegl på huset eller evt nogle af de mange stålplade produkter der er lette at arbejde med og relativt billige, Ståltagene er meget lette og vil ikke kræve forstærkninger og der kan sikkert findes een eller anden der er OK at se på og med en rimelig pris. Du kan også beænde tagpap på huset men hvis du ikke selv kan gøre det så vil det blive ret dyrt... venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis