Kendskab til Willis forsikring (ejerskifteforsikring)

Hej Forum

Er der nogle af jer som har kendskab til og/eller erfaring med Willis forsikring ? Positivt som negativt.
 
Jeg spørger da jeg mindes at der har været nogle problemer med Willis forsikring, men det ligger nogle år tilbage.

I forbindels med boligkøb har jeg fået tilbudt en ejerskifteforsikring fra Willis, som er 15-20% billigere end hos Alm. Brand, hvor der også foreligger et tilbud fra. Men hvis det vil give flere problemer end godt er, så kan det blive dyrt sparede penge - hvis skaden sker. For det er jo først når skaden er sket/opdaget, at man finder ud af om en ejerskifteforsikring er alle sine penge værd.


Thomas
Hej Forum Er der nogle af jer som har kendskab... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Til Allan E (og alle andre):

Jeg kan ikke se problemet i at have hus forsikringen og ejerskifte forsikringen i sammen selskab, ej heller i to forskellige selskaber.

Reglerne for dækning af ejerskifteforsikringen lyder, at hvis der var en skade inden nye ejere overtog ejendommen (da huset blev besigtiget) så er det ejerskifteforsikringen der skal dække dette. Dog ikke, hvis skaden er nævnt i tilstandsrapporten.
Hvis der bliver konstanteret en skade, der er sket over lang tid (svamp eller lign.) så tager ejerskifteforsikringen det, hvis det kan påvises at skaden var startet da huset blev besigtiget. Sådanne skader sket jo ikke over natten :-)

Som ansat i branchen (håber ikke I lyncher mig nu) så vil jeg sige at dansk boligforsikring der står bag Willis er kendt fra pressen her på det nyeste som nogle pampere der ikke dækker når skaden sker. Tag hellere et af de kendte forsikringsselskaber. Det er ikke så meget pjat med dem.

Karin

Tak for jeres svar. Jeg har talt med flere i de sidste par uger som har handlet bolig 1,2 og 3 gange, om deres holdning til at tegne ejerskifteforsikring - eller ikke at tegne en, og det er der en lidt blandet mening om.

Hvis man får en husforsikring med udvidet rørskade og samlige tillægsforsikringer, hvor er det så helt præcist at man kan få gavn af en ejerskifteforsikring ? Hvis f.eks. kloakrørene kollapser, er det så ikke husforsikringen med udvidet rørskade-forsikring som dækker dette ?

Jeg spørger da jeg er i tvivl om jeg vil tegne en ejerskifteforsikring, og kunne godt tænke mig at høre jeres mening om det. Altså om det er at gamble for højt spil at undlade ejerskifteforsikringen. Prisen er 12-14K for den (fra 10,5K hos Willies), og selvrisikoen er 5000 kr. pr. skade. Spurgt på en anden måde, ville i turde undlade ejerskifteforsikringen ?

I det hus som er købt fra sidst i 40'erne til overtagelse sidst på året er K3'erne at finde i badeværelset, og det påtænkes der - på et tidspunkt, skal laves om fra bunden af med ophugning af gulv osv. Ved el-inst. har der været el-tjek på det, så den side af sagen er i orden (ihvetfald er der nu dok. på at det er iorden)

Vedr. husforsikring og indboforsikring, så har jeg indtil nu fået den bedste pris fra Alm. Brand (fuld dækning og 0kr. i selvrisiko), og jeg synes også at jeg oplevede en god serice. Hos Topdanmark er det ikke sådan lige at få en pris ud af dem, de vil ha' en assurandør ud og snakke pris med en. De andre selskaber som jeg har pris fra kan klare det pr. tlf./mail.


Thomas
Hvis f.eks. kloakrørene kollapser, er det så ikke husforsikringen med udvidet rørskade-forsikring som dækker dette ?

Det er vist netop i sådanne tilfælde at det er smart at have begge dele i samme firma. Ellers kan ejerskifteforsikringen argumentere for at husforsikringen skal betale og omvendt.

Prisen er 12-14K for den (fra 10,5K hos Willies), og selvrisikoen er 5000 kr. pr. skade.

Husk at sælger som udgangspunkt har 20 års ansvar ved ejerskifte. Tegner man en ejerskifteforsikring bortfalder dette ansvar fra sælger og det er derfor også i sælgers interesse at der tegnes en ejerskifteforsikring. Sælger kan tilbyde at betale 50% af præmien og dermed slippe for ansvaret - jeg tror egentlig at det er lovpligtigt for sælger?

Sådan foregik det da vi handlede hus og prisen for os var omkring 4-6k. Det ville jeg ikke spare!

Mvh. AllanE
Da vi købte hus blev vi også rådet til at tegnet ejerskifte og husforsikring i samme selskab.
I teorien syntes vi det lød som en god ide, om det så vil virke bedre er ikke til at vide. Men jeg er sikker på vi er mindst lige så godt stillet som hvis vi havde tegnet forsikringerne i to forskellige selskaber. Så derfor gjorde vi det.

Jeg er ikke sikker på det er det bedste sted at spare ved en ejerskifteforsikring. Du er ved at købe et hus til rigtig mange penge, om du så spare 2-3000 kr. på en forsikring du ikke er helt tryg ved, er nok ikke den bedste ide. Det er jo vigtig du kan sove om natten.

Du har også overvejet slet ikke at tegne en ejerskifte - det samme igen - det er småpenge i det samlede budget ved et huskøb. Hvis, og det må vi ikke håbe, men hvis du får en skade er de penge godt givet ud.

Og hvis du skal i banken er det slet ikke sikkert de vil låne dig penge hvis du ikke tegner sådan en forsikring.

Man kan mange gange vælge mellem en standard og en udvidet ejerskifte, men jeg tror det er et dumt sted at lade sig friste til at spare.

Håber du finder en løsning - held og lykke med huset.
Hejsa..... alle

Jeg mener også det er smartest at have forsikringerne i samme selskab hvis man skal have en, jeg skal nu indrømme at jeg har købt og solgt 2 huse de sidste 4 år og jeg har til dato aldrig købt en ejer skifte forsikring, det der har været det springende punkt for ikke at have en for mit vedkommende er at det har været huse fra 60èrne jeg har købt og da de har været standardhuse uden konstruktions mæssig forandringer eller der har været tilbygninger på, er det næsten umuligt at få nogen ejerskifte forsikringer til at dække i mine tilfælde.

Og Alla E det er ikke helt rigtigt at man kan forfølges som sælger af en gang byggesjusk,
Køber bestemmer altid om der skal tegnes forsikring på huset.
Fraskriver køber sig ejerskifte forsikringen, kan køber ikke forfølge sælger, da man fraskriver sig retten til det.
Vælger man at optage ejerskifte forsikringen, så kan forsikringen så forfølge sælger (jeg tror faktisk også man kan gøre det selv)

MvH

Stig Hansen

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis