Kendskab til Willis forsikring (ejerskifteforsikring)

Hej Forum

Er der nogle af jer som har kendskab til og/eller erfaring med Willis forsikring ? Positivt som negativt.
 
Jeg spørger da jeg mindes at der har været nogle problemer med Willis forsikring, men det ligger nogle år tilbage.

I forbindels med boligkøb har jeg fået tilbudt en ejerskifteforsikring fra Willis, som er 15-20% billigere end hos Alm. Brand, hvor der også foreligger et tilbud fra. Men hvis det vil give flere problemer end godt er, så kan det blive dyrt sparede penge - hvis skaden sker. For det er jo først når skaden er sket/opdaget, at man finder ud af om en ejerskifteforsikring er alle sine penge værd.


Thomas
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har flyttet indlægget fra "Links til hus"...der er større chancer for at få svar her.

Mvh. AllanE
Hej Thomas! Vi har tegnet vores ejerskifteforsikring hos dem. Hovedsagligt fordi vores ejendomsmægler mente at de var dygtige. Og jeg har lige i dette øjeblik meldt en skade hos dem (ref. indlægget om mærkeligt afløb/faldstamme), og skal da nok give en tilbagemelding når jeg hører fra dem
Jeg har købt en forsikring hos Willis. De nægter kategorisk at dække noget som helst. Inklusive de ting som der ellers er omfattet af en ejerskifteforsikring. Jeg har haft to "skader" (ulovligt afløb ej på tilstandsrapport, samt trænedbrydende svamp i tagkonstruktionen, ej heller i rapporten). I begge tilfælde har jeg måttet slæbe Willis gennem min advokat for overhovedet at få dem til at anerkende at de skal dække for disse ting.
Når alt er sagt og gjort, så har det kostet mig mere at slæbe dem gennem diverse retsmøder end det ville have kostet at reparerer fejlene. Men de skal fa'me ikke have lov til at tage mine penge og tro de kan løbe fra ansvaret !

Jeg vil dog ALDRIG benytte Willis forsikring igen, til NOGET som helst (måske som skydeskive hvis det en dag bliver lovligt at skyde forsikringsfolk). Så hellere helt undvære en forsikring hvis de er de eneste der byder sig til.
Til AllanE: Tak for at du flyttede indlægget, jeg var i tvivl om hvor det var korrekt at poste det.

Til Nicolas : Jeg går "standby" og venter på at høre mere til jeres sag.

Til Twist : Dit svar var faktisk hvad ventede at høre, forstået på den måde at en som jeg kender som handlede bolig ved årskiftet 2006/2007 på det kratigste blev frarådet fra ejendomsmægleren at tegne ejerskiftforsikring hos Willis forsikring. Der blev derfor tegnet ejerskifteforsikring hos Tryg forsikring. Jeg har dog ikke selv helt ville tro på at det kunne være så galt med Willis.

Der hvor jeg undre mig lidt, er at min advokat anbefalede at jeg med fordel kunne benytte mig af Willis ejerskifteforsikring (de havde indhentet et ejerskifte-tilbud til mig), og selvom jeg nævnte det ovenståend til ham, så sagde han at Willis ville dække det samme som andre ejerskifteforsikringer...

Når der sammenlignes priser, så taler prisen til Willis fordel. Men hvis de alligevel ikke dækker noget hvis en skade er observeret så er det jo som at smide penge ud af vinduet, og det bliver til surt sparede penge på ejerskifteforsikringen i sidste ende.

Jeg overtager en bolig sidst på året, så der er lidt tid endnu før jeg skal beslutte mig for hvor (- eller om) jeg skal tegne en ejerskifteforsikring.

Det ville være rart at finde ud af om de her Willis er til at stole på eller ej. Jeg hælder umiddelbart selv mest til det sidste indtil andet er modbevist, derfor mit spørgsmål her på LDS.

Thomas
Mit problem var at jeg også gerne ville have tegnet en forsikring gennem Tryg, men de ville ikke dække pga. for mange K3'ere i min tilstandsrapport. Så de eneste steder jeg kunne få dækning var hos alm. brand og Willis, men alm. brand ville kun dække hvis jeg samtidigt flyttede min husstandsforsikring derover, og da de nu engang var dyrere end Tryg, så valgte jeg også hvad jeg TROEDE var den billigere løsning. Men efter at have smidt næsten dobbelt så meget til advokaten som udbedring af fejl minus selvrisiko var, så har jeg efter snart et år et FEDT underskud på min ejerskifte hos Willis. Det kan godt ske at de SKAL dække, men hvis de ikke gør det af frivillighedens vej, så er det forbandet dyrt at få den nødvendige dækning.
Annonce
Jeg kender dem kun som konsulenter på at tegne en kollektiv forsikring med 400 deltagere, og det var dog en sørgelig ynk.
Jeg har ikke det der ligner det fjerneste af fidus til dette foretagende.
De er vist mest interesserede i de hurtige gevindster. :(
Det var ikke der, jeg ville lægge min børneopsparing, hvis jeg havde en sådan! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har alle forsikringerne hos Tryg inkl. ejerskifte. Jeg har heldigvis ikke haft brug for dem endnu, så jeg kan ikke fortælle om de kan anbefales eller ej. Men: I sin tid talte vi med TopDanmark (Danske Bank?), som frarådede os IKKE at have ejerskifteforsikring og den alm. forsikring samlet i ét selskab - selvom det betød at vi ikke valgte dem pga. et godt tilbud fra Tryg. Hans argument var, at hvis det IKKE er samlet, så kan der nemt være tvivl/kamp om hvem der skal dække hvad. Det lød meget fornuftigt....

Mvh. AllanE

J har også købt ejerskifteforsikring gennem Willis, da de er ca. 40% billigere end alle andre. J fik det ydermere tilbudt af sælgers mægler EDC.

Iflg. min viden er Willis bare en "broker". Selve forsikringen, skader, anmeldelser har de intet med at gøre,  da dette håndteres af Dansk Boligforsinring.

Altså sælger Willis forsikringer for fx. Dansk Boligforsikring. Et andet eksempel er FDB-forsikring, der sælger FAir-forsikringer...

 



kh. hilsen Mr. GDS 0
DBF og Willis:
http://www.danskboligforsikring.dk/Default.aspx?ID=33

og RobinHus har også samarbejdsaftale m. W.: http://www.robinhus.dk/partner/willis/ejerskifteforsikring.willis.asp?k=2


kh. hilsen Mr. GDS 0
Hejza jeg overvejede lige om det er relevant, men jeg har ejerskifte forsikring ved top danmark og der er ikk så meget vrøvl med dem..

Vores opvaskemaskin brændte sammen ca. 1 månede efter vi overtog huset, og de betalte hele festen 7000 kr og så fik vi en Bosch istedet for en zanussi.. HEHE...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis