Tråden er låst

Myrlin's hjælp til lav-det-selv.

Jeg har en del gange været med i debatten her på siden når folk skulle have råd eller vejledning. Mest på grund af at ikke alle råd er lige god.
Som faglært brolægger og autoriseret kloakmester og med mere end 10 år i branchen udover min lærtid og arbejde i tyskland og mest for privatkunder har jeg opbygget en god del erfaring og viden.
Derfor tilbyder jeg nu (som selvstændig) helt i websidens ånd at komme ude efter ønske og er behjælpelig med at i kan lav det selv.
At mange nu tænker, at det kommer til at koste lidt, skal ikke afskrække.
Målet er fra min side at i står efter rådgivningen med en konkret forstilling om jeres planlagte projekt, vejledning på skrift hvordan det udføres, alle kneb for at resultatet bliver proffesionelt og smukt at se på og videregivelse af fordelagtige indkøbspriser som ikke er til at få fat i for en privatmand.

Da dette ikke skal ligne noget gratis reklame er det en selvfølge at jeg giver svar på enkelte spørgsmål her / på E-mail og helt gratis. Derfor er vi her på siden.
Ovennavnte tilbud er en videreførelse af websidens formål og det kan jeg under ingen omstændigheder udfør omkostningsfrit.

Myrlin
@Mail.dk
Jeg har en del gange været med i debatten her på... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke helt sikker på om jeg misforstå Næstformanden.
Du lyder som om det ikke er et problem et rådgive om, hvordan man selv kan lave sit smule kloakarbejde. Et kvalitætssikring er åbenbart ikke så vigtig herinde. Det må jeg nok sige.
At man i teori har mistet sit forsikring på pågældende arbejde og ved eventuelle skader eller andre problemer står med et størrer tab kan sagtens blive en realitæt.
Jeg holder stadigvæk fast på at min ide er ret godt.
Men jeg har ingen problemer med at accepter at den generelle holdning herinde er at man ikke ønsker at betale noget.
En rådgivning, som indeholder nogen problemstillinger, kan dog være ret vanskeligt.
Det bliver hele tiden fremhævet at det skal være gratis herinde.
Lad mig sige det på en anden måde: Det skal ikke koste noget.
For ikke så lang tid siden har en mand forhørt sig på nettet om, hvordan han kan sænke sit kældergulv.
Det har i sidste ende kostet ham sit hus. Gratis var det ikke.
Den mangelfulde rådgivning kom til at koste ham dyrt.
Hvordan stå det med dig? Næstformanden?
Hvis det viser sig at dit 'gratis' rådgivning har kostet en dyrt, kommer du så på lommerne?
Som en, der yder rådgivning, overtager men også et ansvar. Sådan har jeg det i det mindste.
Næstformanden's svar indikerer at den såkaldte kvalitætssikring ikke skal afskrække at lav-det-selv.
Dette er ret ansvarsløst og kan komme til at koste en del penge.
Men ikke Næstformanden's penge. Han soler sig heller i følelsen af at han er dygtig og har sparet en anden for penge.
Jeg vil sige det rent ude. Kloakarbejde skal kvalitætssikres. Et kloak er usynligt og et eventuellt fejl forårsager snildt stor skader.

Jeg takker for denne indlæg fordi den viser en ting meget tydeligt:

Forskellen mellem min ide og Næstformanden's fremgangsmåde er meget synligt.
I begge tilfælde har den pågældende lav-det-selv menneske ingen omkostninger og det giver 0 i merudgift.
Hvad angår konsekvenserne så er Næstformandens eventuelle konsekvenser meget dyrt. Mine er 0.

Næstformand?
Hvis du har den indstilling at håndværker er noget være lort, de vil bare tjene penge, de udfører heller ikke god arbejde, ja man, ok for mig. Det behøver ikke at gælde alle håndværker.
Du kan dog ikke gør min ide latterligt fordi at jeg har tænkt mig at vær som altid. Ansvarsbevist og opmærksom på eventuelle konsekvenser. Vi kan for min skyld gerne diskuterer min ide. Ingen problem med det. At sætte mig i en bås bære risikoen for at man tager den forkerte bås.

Jeg vil i hvert fald advare om at bruge rådgivning/vejledning af afløbstekniske arbejde til at lav-det-selv. Forsikringsdækning bortfalder og risikoen kan vise sig at være meget bekosteligt.

Nu har jeg fået utroligt mange svar på min indlæg og ingen alternativ til min ide så jeg efterlyser følgende:
Det er åbenlyst at denne her side skal gøre mennesker i stand til at lav-det-selv.
Internetsiden er oprettet med øjensynligt stor ihærdighed og formålet om at brugerne skal kunne udføre deres projekter med arbejdskraft og udelukkende de nødvendige omkostninger som materialer med mere.
Angående afløbstekniske problemer siger loven at det skal udføres af en autoriseret kloakmester med kvalitætssikring. Ellers bortfalder forsikringsbeskyttelse.
Hvordan få man det til at gå op i en højere enhed? Må gerne være efter loven. Skal ikke koste noget før og i fremtiden. Et eget hus skal helst ikke brase sammen eller bliver beskadiget vedvarende.
Hvis vi nu også antager at noget ulovligt noget som: Droppe kvalitætssikring., kan gå tusindvis af gange godt, det behøver kun at gå en gang galt så er det skidt, og ikke ønsker sådan nogen løsninger så har
NÆSTFORMANDEN MED SIT DEJLIGE INDLÆG
dumpet totalt. Det er hverken ansvarsbevist, risikofrit eller gratis. Tværtimod kan det blive temmeligt dyrt.

Må jeg gerne bede om et indlæg som viser at min ide er dårligt? At det kan gøres bedre? Uden ansvarsfraskrivelse og mulige dårlige konsekvenser?

Angående, at jeg har tænkt mig at hive pengene ude af folk herinde.
I dette tilfælde gælder det at det bliver meget hurtigt skrivet herinde. Mit ry ryger en helvede til.

Håndværker? Det er ikke sådan at jeg ikke siger noget som helst. Jeg er faktisk ret tydeligt og præcise med mine udsagn. I tilfælde af at du har nogen spørgsmål så spørg bare. Jeg svarer gerne.

Må jeres rådgivning være af sådan en karakter at en familiefar ikke taber sit hus på det. Husk at det skal være gratis, altså ikke koste noget. Hverken nu eller i fremtiden. Ansvar er en trist ting når man løber fra den.

Myrlin
Håndværker!
Hvad siger du til et møde hvor vi kigger på tingene og vurderer om ide'n kan bære oprettelsen af sådan et 'rådgivnings-firma'?
Rødvin hæves. :-)))
E-mailen er i første indlæget.
Tage din mistro med og lad dine fordomme blive hjemme, ok?

Myrlin
Skrevet af Myrlin den 03-08-2008 18:28
Håndværker!
Hvad siger du til et møde hvor vi kigger på tingene og vurderer om ide'n kan bære oprettelsen af sådan et 'rådgivnings-firma'?
Rødvin hæves. :-)))
E-mailen er i første indlæget.
Tage din mistro med og lad dine fordomme blive hjemme, ok?

Myrlin

Det kan du godt glemme alt om, for at du kan være så vanskelig at omgås er dog topmålet af dumhed.
Få dog ind i dit GRØDHOVED at din slags ikke er velsete her på LDS.
Og lad os så slippe for flere af dine lange forklarende indlæg.
Skrid ud fra LDS hvis i skal slås...

Sniffer  

sniffer.!

kan vi se om de to om de tager en slag skak.!

eller en søm med kærv eller en skrue med riflet hoved.

eller om de to tager en slag mukkert kamp.!

eller om de kan spille ostehøvl og en rubank se om hvem der

tager den største træspånd.!

eller er der nogen der ville have en kloakbøf med toiletsalat
od ajax wc rens dressing til

Annonce
Skrevet af Sniffer den 03-08-2008 19:39
Skrid ud fra LDS hvis i skal slås...

Vi skal ikke kæmpe her på LDS Sniffer, men at manden ikke kan få ind i sit grødhoved at reklamer for eget firma er uønsket her på LDS er rimeligt træls.
Myrlin kan jo bare købe noget banner plads hos JørgenE eller AllanE hvis han gerne vil have en reklame for sit firma. Men nu har jeg haft en transaktion med AllanE og han sidder på Island, men vil rette på sagen når han kommer hjem.

V.h.  Håndværkeren

vrøvl.!?! jeg ved ikke ordet er for noget

i to har vel nydt maden som jeg har nævnt til jar to
håndværkeren og myrlin.!

ja, jeg må også give Sniffer ret i at det er en noget kedeligt tone, der også er fremkommet i denne tråd (selvom jeg dog ikke har nærlæst det hele) . Men jeg ville nok bare nøjes med at ryste på hoved af det i stedet for at bruge så megen tid på at hakke og bande andre og deres meninger lang væk .

Der er en meget negativ tendens til denne adfærd rundt omkring i nogle af de tråde, som bliver oprettet rundt omkring på LDS og som blot resultere i, at det i sidste ende ikke gavner noget, men i stedet for folk til at flygte . Jeg har tidligere givet gode råd til haveredskaber, men blev i stedet overfuset, af nogle der tilmed hellere ikke kunne bidrage med noget . Lidt af det samme er også ved at ske her .

svaneduun.

jeg er klar med kamera.?

til slagsmål. hvist det bliver til noget.!

så kan vi sende billeder bt og ekstra bladet og fyns tiftidene
og andre aviser.!

hihihi

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis