Tænding på kadett c 1,2 1978

Hej

Er der nogen der ved hva de kan skyldes at når jeg forsøger at starte min vogn, vil den ikke starte, den starter og går utroligt ujævnt i ca 4 sekunder inden den tilsidst går ud. Nogle gange kan jeg sagtens få liv i den, men lige så snart jeg gasser ned eller slipper pedalen helt går den ud. Er det tændingen?? hvordan indstiller man tænding og tomgang på denne model. Kan ikke finde rep. håndbog til den.  Kan nogen hjælpe mig?

Hilsen Henrik

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

har du cheket dinne platiner     hvis de er brændte altså kontakt fladerne skal være  pæne og rene hvis ikke så skift platiner og condensator  chek også stel forbindelsen mellen bundpladen og huset i strømfordeleren

platin afstanden skal være 0,4mm  når knasten på akslen står på top

husk at give plastik løfteren på platinen lidt fedt
selve tændings mærket  er et mærke på dækslet til knasaksel kæden
og et hak i remskiven  når de er  over et
drejer man strømfordeler huset lidt lige til platinen åbner
nemmest med en polsøger forbundet til minuspolen på tændspolen og til stel med tændingen tilsluttet når platinen åbner lyser lampen
 og lige medens vi er ved tændingen der sider en vakumslange fra indsugnings manifoldet og over til vakum regulatoren om den er hel uden revner
på kaburatoren sider der en studs der vender ud mod højre side lige over udstødnings manifoldets midterste del
så prøver vi her fra
eksmek  

Hva så med indstilling af ventiler og den skrue der sidder på siden af karburatoren, hvor meget skal den ud eller ind??

hej
ventil indstiling  indsugning 0.15 mm    udstødningsventil 0.25 mm

co skruen som sider på kaburatoren    skal skrues let ind til ibund og 2.5 omgang ud   der  fra regulerer man så med 1/4 omgang til man finder der hvor motoren har en let gang
eksmek

og så er det noget med man kan dreje rundt på strømfordeleren, har den en speciel plads i forhold til noget?? altså skal den vacum ting bagpå være tæt på motoren eller væk fra??

hel
 som grund stilling ca 4cm fra blokken
Annonce
Hej med jer igen.

Er der nogen der kan skrive/ sende mig en guide til hvordan man stiller ventiler på kadett c 1,2.

Har også et spørgsmål om ledningerne til og fra strømfordeleren. Hvis der er nogen der kan tage et billed af deres strømfordeler uden dæksel og sende det til [email protected] vill det være en stor hjælp.

Havde en gang for mange år siden en Kadett c 1,2 fra ´79 Den havde hydraliske ventiler..

hvordan kan man se forskel på hydrauliske og normale?? Og præcis hvordan indstiller man dem??

Svar udbedes ASAP

hej

den simple måde at stille ventiler på kadetten er når de 2 bagerste ventil løftere vipper  altså når den ene lukker og den anden åbner
så stiller man de foreste ved at dreje på møtriken der sider på midten af vippearmen
nr  2 stilles når den vipper på cylinder 3

nr 3 stilles når den vipper  på cylinder 2

nr 4 stilllee når den vipper på cylinder 1

og nej din bil er ikke med hydratiske ventil løftere  det er en stødstangs motor

og billed af strømfordeler  er den med  bosch  eller er den med delko remi fordeler
hvis den er med bosch så sider condensatoren uden på huset

hvis det er med delko system sider condensatoren indeni

eksmek

det er en delco
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind