Bilen røg igår..

Hej..

Jeg har som bekendt et Hyundai Accent 1.3 '97..

Igår aftes da jeg kørte hjem, gav den en del røg da jeg kørte hjem.. Røgen så umiddelbart ret lys ud, men det var lidt svært at bedømme, da jeg kun kunne se den, i lyset fra den bagved kørendes forlygter.. Den kom hovedsageligt når jeg gassede op..

Idag har jeg så prøvet at kigge lidt på den.. Har ikke den store forstand på biler, så har sådan set kun tjekket om den havde drukket af motorolien.. Den stod fint lige et par millimeter under max, som da jeg fyldte på den for en måneds tid siden.. Jeg prøvede så at starte bilen.. Der var ikke noget at se.. Jeg har også kørt en lille kort tur, for lige at varme motoren og se om det havde en effekt.. Heller ikke her skete der noget.. Der var ikke noget unormalt hverken i kørslen eller på instrumentbrættet.. Det samme gælder for turen igår..

Det skal lige siges, at jeg kom til at kvæle den igår.. Var inde og tanke og da jeg skulle til at afsted, spurgte en anden bilist om hjælp til at tanke.. Der kom jeg til at slippe koblingen da den stod i gear, og den gik derfor ud..

Nogen der har et forslag til hvorfor den røg, eller til noget jeg lige skal ha tjekket? Eller kan det være fordi der har været noget uafbrændt benzin i udstødningen fra kvælningen? Turen jeg kørte igår aftes var vel et par kilometer (efter jeg havde kvalt den)..

På forhånd tak..

Mark

Mvh

Mark Herskind

Hej.. Jeg har som bekendt et Hyundai Accent 1.3... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den får masser af gas for tiden.. Jeg bor i Aalborg men arbejder i Randers/Århus for tiden, så kører et par hundrede kilometer om dagen..

Kan uddybe og fortælle at røgen kun kommer, når den har fået lov at stå i tomgang lidt tid..

Mvh

Mark Herskind

hej

ang svedol så har for år til bage brugt det meget og jeg syntes at det var meget effiktivt   ved lidt olie forbrug   så det kunne måske godt hjælpe i dit tilfælde
på olie forbruget   læs brugsanvisninget grundigt
er jo heller ikke særlig dyr at prøve med  prisen er vel ca 100 til 130 kr for en liter

da jeg brugte det for årtilbage var det jo typisk på 70 og 80 modeller

da havde vi jo mange flere motor skader end vi har idag

eksmek

Det vil jeg prøve lykken med så.. Er der forskel på kvaliteten, eller er det samme produkt om det er fra THansen eller andre steder?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2092166751&n=-2027216148&pn=-2027216046

Mvh

Mark Herskind

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis