Pulverlakering???

Hej med jer.

Jeg er kommet lidt i tvivl vedr hvad der kan pulverlakeres!
Jeg har en rørkonstruktion jeg gerne vil have pulverlakeret afsluttende.
Men nogle steder skal der gerne spartles lidt inden lakeringen. Men hvad med pulveerlakering, kan man det på en spartelmasse?? Eller skal det på rå jern??


MVH Njord
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord,

Som jeg har fået det forklaret, skal det være en ledende spartelmasse - så tin kan vel bruges (ikke at jeg ved, hvordan man bruger det ;-) )
Men måske der findes særlige spartelmasser til pulverlak?

Mvh.

Jan R.
Lyder spændende.. nogen der kan hjælpe med om det skal være ledende spartel... Og hvor man ev køber sådan noget??

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal bruge en polyester spartel. Husk at blande medfølgende hærder i. Ellers tørre det aldrig ordentligt op.
Motip har en billig og udemærket spartel. Fås i 250 ml og 1 L. God arbejdslyst.
Spartel og pulver kan ikke arbejde sammen pulverlak skal hærde ved høj temperatur og det kan spatel ikke holde til det vil koge op.
Den eneste løsning jeg lige kan komme på er hvis du kan få det udbedret med nogt svejsning eller andet af metal. Bare ikke spatel det vil aldrig gå i længden så hellere være helt sikker.
Hilsen Søn af en pulverlakere.
Godt at se dig på banen igen Njord!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har set, at Over There er der nogen, der sysler med den slags som lds, bl.a. har emnet været diskuteret på

http://www.owwm.org/viewforum.php?f=1

(søg på powder coating)

http://store.columbiacoatings.com

http://www.eastwoodco.com/powder-coating-equipment.htm

Her findes bl.a. en demovideo, hvor man bl.a. ser, at en alufælg snildt kan bages i familiens bageovn. (Uden dæk!) Pulverlakering er jo en besnærende teknik.
Men bagningen skal nok udføres, når fruen ikke er hjemme. (!)
 

edit: Gad vide hvorfor linkene ikke er "clickable"?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Skrevet af HansW den 03-09-2008 10:22

edit: Gad vide hvorfor linkene ikke er "clickable"?

HansW det ville jeg også gerne vide for noget tid siden, og fik hjælp her.
Men det virker ikke i kvik svar.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej njord, man kan jo ikke skrive privat mere, så jeg vil lige spørge dig her, om du skulle ha' en ekstra seagull cylinder.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Her findes bl.a. en demovideo, hvor man bl.a. ser, at en alufælg snildt kan bages i familiens bageovn. (Uden dæk!) Pulverlakering er jo en besnærende teknik.
Men bagningen skal nok udføres, når fruen ikke er hjemme. (!)
 



Uden at have været den der har foreslået dette, så skal du da bare, næste gang fruen vil have nyt komfur, "gemme" det gamle i skuret (eller køb et brugt i den blå avis og smugl det ind i garagen). Og hvis du ikke lige har tilstrækkeligt med strøm derude, så kan man for en billig penge få en benzingenerator. Og fruer kan jo ikke høre forskel på om man pulverlakerer eller klipper græs. Skal du bruge det MEGET, vil jeg dog, pga. de nuværende benzinpriser, anbefale at du får lagt strøm nok ind til at kunne trække fra din faste installation.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også