kan man ikke andet så kan man klynke ;-)

jo da lidt med ynk og pivseri skal der til ind i mellem
sommerferien i år skulle have gået med sidste store renovering af biksen her, og stort set alt er indkøbt og lå klar når sommerferien på 3 uger gik i gang.

først skulle der lige lægges fliser for svigerforældrene, hvilket gik fint.
nydeligt når jeg selv skal sige det,

så nu skulle mit eget byggeri påbegyndes.
en rimelig omfattende omgang med opbrydning af gulve og støbning af nye med gulvvarme, nyt badeværelse og et extra værelse og sidst men ikke mindst etablering af "ispind" og solvarme.

så torsdag i sidste uge (uge 28) var noget familie oppe og hjælpe mig med at få smidt solfangerne på taget (den eneste opgave jeg bare ikke kunne klare alene )

det gik nemt og de 3 paneler blev vipset op og sat fast, fredag skulle jeg så igang med byggeriet/nedbrydningen som jeg allerede havde tyvstartet på ved at vælte noget ydervæg.

men men men, for s... og sa..... fredag morgen er der knas i maskineriet, nærmere betgnet ryggen  kunne knap nok kravle ud af sengen, så der blev sat ind med massage af min dejlige forlovede og smertestillende, det hjalp rimeligt godt så efter et par dage mente jeg selv at jeg var klar til at gå i krig, selv om jeg stadig var øm. så loftet blev tømt for gammel isolering som self blev kørt til den lokale genbrug. det skulle jeg aldrig have gjort ryggen var god i ca 1½ dag, og blev efterfølgende så slem at jeg til sidst måtte tage til lægen.

som godt kunne forstå min ømhed, da rygsøjlen nærmest var S formet
en seddel på muskel afslappende piller og en henvisning til fys.

som jeg glæder mig grusomt til at komme til, for jeg sidder bare og vold keder mig i en stol med varme pude.
og selv om det da var meget rart de første 2 dage at blive puslet om, så er det ikke fedt når der skulle laves en masse.

samtidig med at man har en dejlig søn på 6 mdr. som man knap kan løfte pt. uden at pivse

så kære alle gds folk pas nu på ryggen der ude, den kan hurtigt ødelæge en masse planer og tvinge jer til at sidde stille og ligefrem holde fri

Piv klynk og øv fra en stole bundet GDS Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jo da lidt med ynk og pivseri skal der til ind i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hmm det mener jeg ikke er fair  specielt når man tænker på det faktisk er første gang i hmm ææh mange år jeg har måtte sidde stille, kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst bare slappede af i min ferie.

men ak det bliver nok aligevel aldrig en realitet at man får extra ferie efter at have knoklet i ferien så må jeg trøste mig med at jeg dog aligevel har fået een extra ferie dag, pga et udkald fra jobbet

mvh

Gert Møller

Hvorfor ikke vende dig en halv omgang?????

Om på mawsen og begynd på optræning af dine muskler i ryggen - måske fjerner det ikke generne, men det skader heller ikke.

Klogehovederne siger, at de fleste rygsmerter kan trænes væk og jeg må for min egen del give dem ret.

Jeg burde være 6-7 cm. højere, for jeg er født med en ekstra lændehvirvel, men i stedet ligner min ryg et S og jeg har altid haft smerter...lige indtil.....

Sniffer  
det er skam også planen  har allerede fået nogle øvelser af min fys, til optræning af ryg og mave muskler og når jeg er helt færdig hos fys, starter fruen og jeg i trænings center (selv om jeg hader sådanne steder)

har også fundet noget af årsagen til min smerter,
lige efter nytår blev firmaet jeg er i delt op, og jeg blev flyttet over i en ny afdeling hvor jeg kun har let arbejde, hvor jeg tidligere var med til at samle stald inventar mm og på den måde holdt mine muskler ved lige. nu er 99,9% af mit arbejde pille/stille ved ventilation og på ingen måde fysisk hård = slappe muskler.

og så skal det jo næsten gøre ondt når man så kaster sig over tungt arbejde herhjemme

mvh

Gert Møller

Træningscenter???? 10 minutter om dagen, på gulvet, kan gøre det.

Sniffer  
jep ved det, men det er for at jeg kan få lidt ro  fruen mener hun også trænger til lidt motion og opstramning efter fødslen i januar så jeg føjer hende for en periode

mvh

Gert Møller

Annonce
ih hvor dejligt, nu har jeg endelig fået ok fra min kiropraktor til at jeg må forsigtigt begynde at arbejde igen :) og så ellers en masse strække øvelser.
det er ski en hård omgang for et så aktivt menneske som mig kun at måtte gå og ligge i en måned.

men ok jeg har fået surfet på nettet og ikke mindst brugt en masse penge på ting til mit ventene bygge projekt (samt en ny sadel til kærestens hest), og selvfølgellig også sparet en masse på det samme :D

mvh

Gert Møller

Det lyder da godt Gert, men pas nu på i starten kun et par timer ad gangen. Jeg døjer selv meget med ryggen og nu er det den tid hvor jeg igen kan komme til at køre træ hjem fra skoven så jeg starter altid forsigtigt op med et par timer om dagen. Det der gør det extra besværligt er at stammerne skal hejses ud fra skoven, jordbunden er så sumpet at traktoren synker i til "bugen" ! Så jeg har en 4 skåret talje siddende højt oppe i et træ i yderkanten hvor med jeg pr. håndkraft hejser stammerne ud med. De første par dage gør det virkelig nas ind til de muskler der skal bruges er kommet igang igen.
Så pas nu hellere på i starten
bare rolig, jeg er meget forsigtig, skal ikke ende på langs een gang til, så bliver jeg jo aldrig færdig med mit bygge projekt, og en masse materialer går til spilde :-S
til alt held har jeg ikke noget tungt arbejde i hverdagen, så jeg kan komme roligt igang og få strukket sener og muskler ud igen

mvh

Gert Møller

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis