kan man ikke andet så kan man klynke ;-)

jo da lidt med ynk og pivseri skal der til ind i mellem
sommerferien i år skulle have gået med sidste store renovering af biksen her, og stort set alt er indkøbt og lå klar når sommerferien på 3 uger gik i gang.

først skulle der lige lægges fliser for svigerforældrene, hvilket gik fint.
nydeligt når jeg selv skal sige det,

så nu skulle mit eget byggeri påbegyndes.
en rimelig omfattende omgang med opbrydning af gulve og støbning af nye med gulvvarme, nyt badeværelse og et extra værelse og sidst men ikke mindst etablering af "ispind" og solvarme.

så torsdag i sidste uge (uge 28) var noget familie oppe og hjælpe mig med at få smidt solfangerne på taget (den eneste opgave jeg bare ikke kunne klare alene )

det gik nemt og de 3 paneler blev vipset op og sat fast, fredag skulle jeg så igang med byggeriet/nedbrydningen som jeg allerede havde tyvstartet på ved at vælte noget ydervæg.

men men men, for s... og sa..... fredag morgen er der knas i maskineriet, nærmere betgnet ryggen  kunne knap nok kravle ud af sengen, så der blev sat ind med massage af min dejlige forlovede og smertestillende, det hjalp rimeligt godt så efter et par dage mente jeg selv at jeg var klar til at gå i krig, selv om jeg stadig var øm. så loftet blev tømt for gammel isolering som self blev kørt til den lokale genbrug. det skulle jeg aldrig have gjort ryggen var god i ca 1½ dag, og blev efterfølgende så slem at jeg til sidst måtte tage til lægen.

som godt kunne forstå min ømhed, da rygsøjlen nærmest var S formet
en seddel på muskel afslappende piller og en henvisning til fys.

som jeg glæder mig grusomt til at komme til, for jeg sidder bare og vold keder mig i en stol med varme pude.
og selv om det da var meget rart de første 2 dage at blive puslet om, så er det ikke fedt når der skulle laves en masse.

samtidig med at man har en dejlig søn på 6 mdr. som man knap kan løfte pt. uden at pivse

så kære alle gds folk pas nu på ryggen der ude, den kan hurtigt ødelæge en masse planer og tvinge jer til at sidde stille og ligefrem holde fri

Piv klynk og øv fra en stole bundet GDS Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er underligt som den ryg kan stoppe en masse bevægelse, og hvor har jeg tit fået denne besked: det skal bare arbejdes væk, selvfølgelig sagt af menesker der endnu ikke har prøvet at skulle kravle op ad en trappe når ryggen var rigtig slem.

Et godt råd vil jeg lige give dig, det er ikke varme du skal have på din ryg, men kulde. Du skal tage en pose frosne ærter eller lignende lægge et viskestykke omkring og så ind på ryggen. Efter max. 15 minutter har du ingen smerter, men lad nu være med at tro at du så kan gå igang, det vil være en stor fejltagelse men nu kan du bevæge dig mere frit omkring dog ingen løft og gå forsigtigt op og ned af trapper.

V.h.  Håndværkeren

det med at arbejde den væk, er forsøgt og blev ikke bedre ;)

og kulde har jeg også prøvet, det gør jeg IKKE igen for sa... (sensur) det gjorde nas flere timer efter, først efter at have sat mig på varmepuden forsvandt smerterne næsten helt igen.
lægen spurgte mig hvad jeg selv havde gjort for smerterne (varme piller og massage) og fik svaret at det var det helt rigtige vi havde gjort.

i følge lægen er det et lendehold jeg har, og kuren var sid stille til jeg havde været hos fys. det skal jeg mandag morgen og glæder mig til det, både fordi jeg får orden på ryggen igen og fordi jeg så kan skære ned på pillerne igen. hader at skulle bruge medicin.

mvh

Gert Møller

Uha - jeg kender det alt for godt Gert - alt for godt. Har, og har haft problemer med ryggen i +30 år. Selv en operation i 2005 kunne ikke klare problemet - ændrede det blot en smule.
Fysioterapi er dejligt og behageligt, men hjælper sjældent for et akut problem. Det der har hjulpet mig mest når det var galt, er besøg hos kiroprakteren og et 18-20cm bredt elastikbind der kan nå 2-3 gange om livet (jeg fik det af kiroprakteren). Hver gang jeg følte noget var "på trapperne" tog jeg bindet på og det forhindrede mange gange, at det blev helt galt.
En anden ting der har hjulpet mig meget er, at jeg ALDRIG går i en kold seng. Et varmetæppe anbragt i sengen i vinterhalvåret (og når det er galt) tændes en halv times tid før sengetid og slukkes så igen.

Håber noget af det kan bruges.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

det er desvære heller ikke en ukendt faktor for mig, 2år med hvidevare kørsel som indebar skæve tunge forkerte løft, gav mig den sarte ryg jeg har i dag, dengang tænkte jeg desvære ikke over det med at løfte rigtig hvilket jeg jo fortryder i dag!

jeg har tidligere gået til fys. og det gav mig rimelig ro i ryggen i ca 7 år hvor den self kunne være øm men ikke mere end en dags pause kunne klare.

satser jo på at denne gang bliver den ved med at være god, aftalen med fruen i huset er at, når fys er overstået starter vi i trim center, selv om det er meget mod min vilje da jeg ikke har tålmodighed til at kravle rundt på maskiner.

men hvis det kan spare mig for en ferie på langs gør jeg det gerne

mvh

Gert Møller

Hej Gert..
Er sikker på vi er mange der føler med dig.. Har selv bakset med ryggen i ca 40år, og det er ski træls !! og der findes tilsyneladende ikke et smart triks som man lige kan bruge. Det der virker på nogle virker ikke på andre. (Så skal nok lade være med at komme med råd). Det eneste gode der har været ved det, (og det kan ses som en trøst) er at det indtil videre er forsvundet helt af sig selv. Den første gang var jeg ved at udvide alle vores dører, da jeg var sikker på at en rullestol måtte komme på tale. Men heldigvis gik det over :-)
Det gør dit også, så slap af. Det du ikke får lavet nu, bliver liggende.. Men jeg forstår dig tilfulde.. God bedring
Mvh Jan J
Annonce
Øv, øv...

Ja det er sgu ikke sjovt når det gør ondt. Jeg har selv døjet rigtig meget med en dårlig ryg og hold i nakken:/

Synes dog at det som har hjulpet mig bedst, har været at gå jævnligt til kiropraktor og ikke fys...

God bedring:)
ja vi er rigtig mange efterhånden der døjer med en eller anden defekt i ryggen
og smerterne kommer som regel når det passer aller dårligst
min er heldigvis i bedring, 14 dages pause med varmepude og piller hvajlp meget og behandlingerne hos Fys gør det sidste allerede efter første behandling var det som at blive et nyt menneske og samme dag kunne jeg rent faktisk lave noget igen, selvfølgelig med måde og omtanke, men det var pokkers rart at være til nytte igen.

men selvfølgelig er den ved at komme i orden, min ferie er jo ved at være slut*SUK*

men lidt nytte har bindingen til stolen været, jeg har fået surfet nettet tyndt og har fundet frem til hvilket blandings batteri og bruser der skal i det nye badeværelse samt fået tænkt over hvad jeg ellers mangler til projektet

så som jeg plejer at sige, "der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget"

mvh

Gert Møller

Faktisk burde der være noget der hed efterferie, d-v.s. at når vi har holdt de obligatoriske 3 ugers sommerferie skulle alle dem der brugte ferien til arbejde tvinges til at slappe 100 % af i en uge.
hvad så med os der har været tvunget til at sidde stille og slappe af, så skulle vi da ha tilsvarende en uge hvor vi kan nå at få lavet noget fornuftigt inden vi skal på job igen

det kunne jeg ihvertfald godt bruge

mvh

Gert Møller

Næh det gælds ikke, det er kun dem der bruger deres ferie til andet end at slappe den af. Vi kunne så sige at de selv skulle betale for ferie.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis