Hvad er plumben lavet af? (Puch maxi)

ja, Hvad er plumben lavet af? og er der noget der kan bore i den, for skal bare have 0,5 mm ud, for har en puch hvor plumpen er mindre eller hullet i den er størrer, og det gør meget den ½ mm (:

Puch-Freak

Hva man ikke ved, har man ikke ondt af
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvilken stål type det er, men det er hårderer end hvad et normalt metal bor kan klarer.
Der skal et special diamantbor til, ellers skal den slibes op.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

bare sådan en normal jern fil eller kan man også bruge sandpapir? kunne jo godt være (:

Tak for svaret (:

Jeg synes, at erindre, at en "kammerat" borede i cylinderen på kanten af plomben sådan at låseringen knækkende, og man derefter kunne lirke plomben ud. Så havde man den jo også ret praktisk plomben ved hånden, hvis man igen ønskede at køre neddroslet.

Men nu er det jo en del år siden og aldeles ulovligt, så måske spiller erindringen mig et puds, og måske plomberer man anderledes nu om stunder wink
jeg tror er lavet af hærdet stål.!
eller er støbet ind i indsugnigs studs
i den flange mod cylinderen
Citat fra hans2.hansen

jeg tror er lavet af hærdet stål.!
eller er støbet ind i indsugnigs studs
i den flange mod cylinderen

Hold op hvor kan du vrøvle !
Annonce
Kommer an på hvor gammel din puch er. På de ældste kan den bankes ud hvis man sætter en skruetrækker lidt skrå ind. Men ellers skal der bores hele vejen rundt langs kanten af plumben, indtil du mærker at boret går igennem låseringen. Og derefter bankes den ud.

skal ikke have plumpen ud, bare en ½ mm af den smile

fordi at man ikke kan se det så tydeligt, har en hvor den tidliere ejer havde taget ½ mm af den, og det opdagede jeg først da jeg holdte den op ved siden af en helt lovlig cylinder, og måtte finde noget frem at måle med, før kørte den 30 lige ud, nu køre den 40 ... smile

Du skal bruge et diamant bor så.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis