Varmevæg med flamingo som isolering?

Må man sætte et stål skelet op også isolere med flamingo plader også sætte 2 lag gips på, på indersiden af den ydermur?
Må man sætte et stål skelet op også isolere med... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vil starte med at afsløre, at jeg da heller ikke på nogen måde er "isolerings ekspert"

Men, jeg synes at der er grund til at gætte på, at det vi i daglig tale kalder flamingo ikke bare er flamingo.

Hvis jeg på min arbejdsplads kunne komme gratis til nogle "flamingo" plader, ville jeg nok prøve at fremskaffe et datablad på produktet, og så sammenligne det, med de produkter der er på markedet, her tænker jeg på eksempelvis Danogips' varmevæg, en gips plade med celleplast på bagsiden. Du kan se lidt mere om produktet her:

http://byggesystemer.knaufdanogips.dk/products/thermal_laminate/index.html

Hilsner Ole
Det "flamingo" jeg kan få på arbejdet er noget vi bruger til at lave skelet til velux ovenlys vinduer så tror umiddelbart at man må bruge det i en varmevæg, men var ikke sikker om man måtte bruge "flamingo" som isolering i en varmevæg, derfor jeg startede dette indlæg.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
OK, så ville jeg nok også antage at det er i orden, idet et Velux vindue vel skal leve op til samme krav som andre byggematerialer. :-)
JA tror der er givet grønt lys for det nu.

Med hensyn til det med om det er farligt når det brænder sådan noget flamingo. Så er min holdning at hvis der er gips uden på og det begynder og smelte og afgive dampe tror jeg ikke jeg når der fra med livet ibehold for så er der godtnok varmt derinde.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Citat fra Fiahgt

Med hensyn til det med om det er farligt når det brænder sådan noget flamingo. Så er min holdning at hvis der er gips uden på og det begynder og smelte og afgive dampe tror jeg ikke jeg når der fra med livet ibehold for så er der godtnok varmt derinde.


Med mindre der er tale om en kortslutning i en kontakt der sidder i væggen - hvilket ligeledes også er det svage punkt hvis det skulle brænde i lokalet...

Rockwool kan ikke brænde så for guds skyld - prøv at stikke ild til det med en blæselampe... Og snup lige et billede af ilden og røgen når du nu er igang så vi alle kan se hvad der sker...


LDS arbejde er helt klart noget vi bør hjælpe hinanden med men når økonomi vinder over sund fornuft så skal der råbes op og i dette tilfælde snakker vi jo om en stor risiko for at sparre minimale mængder penge ved at købe ubrændbart materiale...

Og nej man kan ikke sammenligne en varmværg med en kantstrimmel...

Når du nu er igang så tjek også lige hvor mange der brænder inde mens de sover fordi de bliver "bedøvet"...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af 666 den 23-07-2008 21:48
Hej Ang isolering  med  polystyren. Må det kun anvendes i gulv, hulmur og etageadskildelse. Se nederst  på linket.

www.midtnord.dk/boligkunder/sparenergi/~/media/846306208538411EB5A5CC61101FF50A.ashx

Med venlig hilsen
666


En vejledning i hvrodan man bruger rockwool produkter er altså ikke det samme som et byggeregulativ !

Når det så er sagt, så består Ekspanderet Poly Styren (EPS) af OLIE. Og jo, når man brænder olie af så udvikles der røg, og røgen indeholder kulilte og svovl. MEN.... Da EPS består af 98% luft (det er derfor det hedder EKSPANDERET, fordi det er udviddet med luft), så er der altså ikke ret meget brandbart materiale i en 50mm plade. Du skal være heldig hvis du finder ret meget mere end hvad der er i et enkelt grilkul. Det er så også NOK til at man kan blive forgiftet af det, omvendt, det bliver du alligevel når branden når til din PC, dit skrivebord, dine tæpper osv. Det er derfor man installerer en røgalarm. 99% af alle materialer udvikler røg når de brænder, og røg er pr. definition (hvis man spørger brandvæsenet) farligt at indånde.

Det ER tilladt at isolere med EPS, også i vægge (det var det i hvertfald da jeg i '99 efterisolerede med varmvæg i min daværende bolig), man kan som Peter også siger købe varmvægsplader i et byggemarked som er producerede i Danmark, og godkendte til montering i Danske hjem. Jeg har også planlægt at isolere med EPS bag gips i nogle af mine vægge, når jeg når dertil. Jeg regner ikke med at skulle tabe søvn over det. Der er MANGE ting der når at brænde inden ilden kommer igennem gipsvæggen, og hvis jeg ikke er nået ud af huset inden ilden er nået til isoleringen, så er jeg sikkert død længe inden af dampene fra køleskabet og de øvrige hvidevarer, limen under gulvet, to koponentlakken på gulvet, inventaret, TV'et osv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også