De bedste oksekødsburgere

til 4 personer

·1 løg, revet
·1 spsk extra jomfru olivenolie
·2 tsk NoMU Barbeque Rub
·2 fed hvidløg, finthakkede
·1 tomat, hakket
·500 g hakket oksekød
·2 tsk Salt
·1 stor håndfuld friskhakkede krydderurter italiensk persille og koriander

Sautér løget, på en pande, i extra jomfru olivenolie indtil det er lettere blødt. Tilsæt Barbeque rub og hakket hvidløg og kog i 1 min. Tilsæt den hakkede tomat og kog i et til minut. Fjern panden fra varmen og lad det køle af. Ælt alle ingredienserne sammen og mix dem godt med hænderne. Form 4 bøffer der ca. er 2,5 cm. tykke. Steg dem enten på grillen i 4 min. på hver side eller på en grillpande ved høj varme.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
reklame...........
Citat fra jancar

reklame...........

Øh hvor ! Jancar ?
Jeg må bare sige MUMS til den opskrift.

V.h. Håndværkeren
her ·2 tsk NoMU Barbeque Rub

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra Håndværkeren

Øh hvor ! Jancar ?
Jeg må bare sige MUMS til den opskrift.

V.h. Håndværkeren

Han melder sig ind, og som det første han gør skriver han denne opskrift, hvor han linker til en hjemmeside, hvor den "hemmelige" ingrediens kan købes....? Undrede mig lige så meget som diverse andre indlæg af lignende karakter
Øh hvor ser du det link henne Jan.
Annonce

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ja det er så blevet ændret nu, men som FWM skriver så var navnet på ingrediensen et direkte link til en side hvor det kunne købes, første gang jeg så denne tråd. Nu linker den åbenbart bare til lav-det-selv..
Nåe- men med lidt eksperimentering må der være nogle som kan bringe en erstatning for det der grill-olie - ellers har de vel en krydderblanding i Fakta.
Men bare ærgeligt, der er 98 "nick-names" til klovnen endnu før han behøver at "forny" sig.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Nu ved jeg ikke præcist hva den der NoMU ting er lavet af, men her er en opskrift på sådan en rub, der skulle være god til burgere (plus en stak andre rubs)

http://www.bbqgrillingbasics.com/rubs.htm

Det er den næstnederste, der hedder:
Homemade Sweet and Spicy Rub Recipe For Beef Ribs

Opskriften kan vel godt være god nok, selvom det er spam.. biggrin

Mvh

Mark Herskind

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg