De bedste oksekødsburgere

til 4 personer

·1 løg, revet
·1 spsk extra jomfru olivenolie
·2 tsk NoMU Barbeque Rub
·2 fed hvidløg, finthakkede
·1 tomat, hakket
·500 g hakket oksekød
·2 tsk Salt
·1 stor håndfuld friskhakkede krydderurter italiensk persille og koriander

Sautér løget, på en pande, i extra jomfru olivenolie indtil det er lettere blødt. Tilsæt Barbeque rub og hakket hvidløg og kog i 1 min. Tilsæt den hakkede tomat og kog i et til minut. Fjern panden fra varmen og lad det køle af. Ælt alle ingredienserne sammen og mix dem godt med hænderne. Form 4 bøffer der ca. er 2,5 cm. tykke. Steg dem enten på grillen i 4 min. på hver side eller på en grillpande ved høj varme.
til 4 personer ·1 løg, revet ·1 spsk extra... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
wow....
Ja.. ummm guilty.. Jeg linket NoMU rub til smagmere.dk, fordi jeg tror det er den eneste sted man kan find den lækker rub, det var for at hjælpe jer, ikke en reklame..
En rub er "bare" en blanding af salt, peber og tørret hvidløg + lidt andt blandet kryderri.

Hvis det skal være rigtigt godt, så finder man den morter, som man fik i bryllupsgave, og som man aldrig bruger, og banker et hvidløgsfed sammen med lidt friske krydderurter og noget groft salt. Det tager ca. 2 minutter = lige så lang tid som det tager at køber en rub online.

Green

Det er utroligt hvad nogle menesker kan finde på for at franare vi andres skillinger, som Green skriver kan vi gøre det selv og så med friske råvare. Hvad skal vi så med noget der er fabriks fremstillet ???

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis