AVG anti-virus

Gennem nogle måneder har jeg kæmpet med en slags pop-up vindue fra AVG anti-virus, som i øvrigt er installeret på min computer.
Det går ud på at man vil sælge et udvidet system, som jeg ikke er interesseret i
Pop-up killeren vil ikke bekæmpe dette.
Det er ikke muligt at lukke lortet ned på sædvanlig vis.
Den eneste måde er at klikke på en knap: Upgrade later, hvilket jo inviterer til fortsatte salgsbestræbelser fra AVG,s side.
Er der nogen, der har forslag til, hvorledes man kommer af med dette irritationsmoment? ud over selvfølgelig at afinstallere det hele?

Hvilket gratis anti-virus program kan anbefales, i givet fald, i stedet for?

Med venlig hilsen
ktm

 

Gennem nogle måneder har jeg kæmpet med en slags... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi kører AVG v.8 og ZoneAlarm 7.047, og oplever ingen performance-problemer overhovedet. Til gengæld fangede AVG'en forleden en trojaner i en DLL fil i en zippet installationspakke fra Giveawayoftheday.com, så den er ret effektiv - Norton fandt den ikke på arbejds-pc'en, da jeg installerede samme program på den.

Vedhæftede er grabbet med begge programmer aktive, Outlook Express, Sunbird kalender og Avant Browser med 13 vinduer åbne, så nogen ressource-sluger er AVG ikke ligefrem, selvom den ligesom andre antivirus-programmer er træls når den laver total scan af alle drev.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Denne total scan kan man planlægge kl 03:00. Så er der god chance den ikke belaster dig. Så kan man vælge at lade PC'en køre en nat for at den scanner. Alt efter hvor usikker surfing man laver så burde en total scanning om ugen være mere end rigeligt. Tror de fleste kunne nøjes med en total scan om måneden.
Vores er scheduled til kl. 12 - det betyder at den får lov at scanne i weekenden, hvor puteren typisk er tændt hele dagen, og et par hverdage hver uge, når der er hjemmearbejdsdag. Det sker at vi skyder scanningen ned, hvis vi sidder og f.eks. chatter, og den tager for mange ressourcer. Og vi har - 7 9 13 - ikke haft virus på vores pc endnu i de snart 4 år, vi har haft AVG. Så et enkelt scan om ugen burde være tilstrækkeligt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Har brugt AVG i mange år, uden problemmer.. Kender både folk, hvis computer føles langsom med AVG og andre, hvis føles langsom med Avast!. Er ret sikker på det er mere et spørgsmål om religion end egentlig performance om man vælger AVG eller Avast!.

Mvh

Mark Herskind

Citat fra MarkHerskind

Er ret sikker på det er mere et spørgsmål om religion end egentlig performance om man vælger AVG eller Avast!.


Næh, nej, for mig er det her ikke et reliøst præget emne, al den stund, at ikke har det fjerneste forstand på disse sagersmile
I dette tilfælde er det ligesom med børn og fulde folk, det her er sandhed. Min puter er skam blevet meget hurtigere ved at skifte til Avast.wink
Jeg skal så ikke kunne sige om det er fordi jeg installeret det forkert, og det måske slet ikke virker, men det kan da scanne, sååeehh---confused

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Kunne det være fordi din avg har nogle ting gemt i sin virus vault, som avast ikke har endnu?

tænker på filer den har fundet og smidt i engang?


 

Den har ikke meldt om noget, som den kæmpede med og når jeg har siddet og kigget lidt bagom i programmet, er der aldrig kommet noget op om gemte eller opmagasinerede virusser.
Det er så ikke ensbetydende med, at der ikke har været noget, men jeg har så ikke evnet at finde det.
Men nu, hvor det er afinstalleret, er det vel heller ikke til at finde ud af?

Med venlig hilsen
ktm

 

Lidt opfølgning på den snart gamle tråd.
Læste lige i "Tænk" at Avast er kåret som bedst af 3 gratis antivirusprogrammer og er næsten på linie med det bedste betalingsprogram.
Det trækkes dog lidt ned af at skulle være halvbesværligt at installere, hvilket jeg ikke fatter en bønne af, idet jeg med mine stærkt begrænsede evner, magtede på egen hånd at installere det til perfektionisme!! :)
Altså et rigtig godt råd jeg fik her på LDS, igen, igen! :)
Tak for det!


Med venlig hilsen
ktm

 

Velbekomme

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis