AVG anti-virus

Gennem nogle måneder har jeg kæmpet med en slags pop-up vindue fra AVG anti-virus, som i øvrigt er installeret på min computer.
Det går ud på at man vil sælge et udvidet system, som jeg ikke er interesseret i
Pop-up killeren vil ikke bekæmpe dette.
Det er ikke muligt at lukke lortet ned på sædvanlig vis.
Den eneste måde er at klikke på en knap: Upgrade later, hvilket jo inviterer til fortsatte salgsbestræbelser fra AVG,s side.
Er der nogen, der har forslag til, hvorledes man kommer af med dette irritationsmoment? ud over selvfølgelig at afinstallere det hele?

Hvilket gratis anti-virus program kan anbefales, i givet fald, i stedet for?

Med venlig hilsen
ktm

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm.. Er du sikker på, at det er et salgsvindue.. Jeg kører med AVG og det prøver bestemt ikke at sælge mig noget.. Men de har fornyligt udgivet AVG 8 og har derfor besluttet at stoppe opdateringerne til tidligere versioner.. Det kom min frem med en besked om.. Så du skal bare hendte den nye version (som desuden indeholder langt flere funktioner), så skulle den popup gerne forsvinde igen..

Mvh

Mark Herskind

Jeg er også gået ind på den side, hvor der står Free Download, og har klikket på den knap.
Det angives at der skal downloades 45 Mb.
Der går så 3-4 sekunder, hvorefter man takker for at jeg downloadede. Jeg tror så ikke rigtigt på, at det skulle kunne gennemføres så raskt, og der er heller intet, der tyder på, at noget er ændret.
Jeg er i øvrigt total analfabet på IT.

Jeg vil kigge på den der Avast.

Med venlig hilsen
ktm

 

AVG bruger en masse regnekraft og sløver din maskine ned.. !avast har jeg brugt et år og den kører perfekt.
Du skal dog registrerer dig.. en gang om året.. det er stadig gratis til privat brug.. avast arbejder også sammen med windows egen firewall så der kommer ingen konflikter på den front.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jamen så downloadede jeg jo Avast, afinstallerede AVGen og installerede Avast og registrerede og indberettede koden.
Jeg er ud over alle grænser vigtig! :-)
Sjovt du nævner det med hastigheden. Jeg undrede mig over, især Outlook arbejder langt hurtigere, som jeg husker det fra langt tilbage i tiden.
Det eneste, jeg er blevet nervøs for er min onlinebørs., men der er nogle andre problemer der, så jeg inden jeg begyndte på dette projekt, så det kan være grunden til at det helt urimeligt langsomt.
Jeg venter med at gå i panik over det. :-)
Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hent avast.. hiv netstikket ud. afinstaller avg og installer avast... genstart og sæt stikket i igen. og opdater så avast.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

AVG bruger en masse regnekraft og sløver din maskine ned.. !avast har jeg brugt et år og den kører perfekt.
Du skal dog registrerer dig.. en gang om året.. det er stadig gratis til privat brug.. avast arbejder også sammen med windows egen firewall så der kommer ingen konflikter på den front.


Det med at den bruger en masse regnekraft vil jeg ikke lige frem sige. Jeg bruger AVG på alle mine maskiner. Jeg vil ikke sige at der brugt særlig meget kraft. Mine CPU bliver 1% belastet og min ram er på 46% belastning (det skal siges jeg kører med vista). Hvis du vil snakke om virus beskyttelse der bruger krafter så tag McAffe, det er noget der belaster.

Men både Avast og AVG er gratis og begge gode til at dække det almindelige husbehov for beskyttelse.
Jeg skal i min totale uvidenhed ikke gøre mig klog på, hvad AVG gør i forhold til Avast, men det er dog utoligt, som skiftet til Avast har medført af forbedring i hastighed, hvormed min PC arbejder, nu også mht. min onlinebørs.

Jeg er meget glad for det råd!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

ja okay - Engelke du har delvis ret.. AVG skal kører med en anden uafhængig firewall - mange bruger zone-alarm fordi den også er gratis og de to programmer sammen sløver virkelig en maskine ned...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu kører jeg den version af AVG uden firewall. Jeg har slet ikke noget firewall på min PC (windows firewall var det første jeg slog fra). Min firewall sidder kun det sted hvor min LAN møder internet. Firewall har den ulempe den kan lave meget skrammel i dit LAN og det sløver ens PC.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis