Akku hækkeklipper Hot eller Not ?

Jeg står for at skulle købe en ny hækkeklipper, og overvejer lidt en akku.

Men er de til noget ?? Er der nogen der har erfaringer ... Kan de virkelig køre for fuld kraft i 42 minutter og er det irriterende hvis de løber tør når man er bedst i gang ....

Mvh.
Mugge
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med benzin udgave.!

hvor meget hæk har du.!
Jeg er meget tilhænger af en benzin hækkeklipper.. nemt og den kører bare.

Men jeg vil da også indrømme at min akku boremaskine en Makita led 18 LiIon batteri den holder bare rigtig længe og med super kraft. desuden kan den lader temmelig hurtigt igen.. Og så vejer LiIon batterierne ikke så meget som de gamle typer, faktisk meget mindre for det samme energiindhold.

Så ved valg af akku hækkeklipper vi ljeg kigge rigtig meget på hvilket batteri der er anvendt. jeg tænker på type, og hvor mange amp timer der er i det.

Så fortæl lige lidt mere om hvilken hækkeklipper du har i tankerne.

MVH Njord
Har man en høj hæk og en benzinklipper, kan man jo også være heldig at
indhalere en masse dejlig benzinos, samt få brugt sine høreværn. Jeg har købt en lydsvag "kuffertgenerator"
droppet batterimaskiner og er mobil med alle 220v maskiner.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Rigtigt haveværktøj kører med benzin eller diesel. Ikke det der batteri det er kun til høreværn.

Men det er en smagsag hvad angår det med hækkeklipper det er jo kun to gange om året den skal frem

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det vigtige er at spørge sig selv: hvor meget hæk skal klippes ?

Jeg har en Bosch accu som jeg er meget glad for, men jeg har også kun 18 meter hæk der skal klippes...godt nok på begge sider, men det klarer Bosch'en fint, på en opladning.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Citat fra PinkHenrik

Det vigtige er at spørge sig selv: hvor meget hæk skal klippes ?

Jeg har en Bosch accu som jeg er meget glad for, men jeg har også kun 18 meter hæk der skal klippes...godt nok på begge sider, men det klarer Bosch'en fint, på en opladning.



hvor længe er du om de 18 meter hæk... ?
bosch reklamere jo med den kan klippe 55 min på en opladning ik...!

Jeg har nemlig 80 meter hæk, og vil gerne vide hvor mange gange jeg skal skifte batteri, hvis jeg vælger en akku.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Min bekymring ville være batterierne - er selv en klovn til at huske at vedligeholdelses-lade mine... så det må være en fordel, hvis man kan bruge dem til andre maskiner resten af året.
Samtidig bliver maskinen alt andet lige også tungere ift. en 220v.

Har selv en ledningsbefængt klipper - efter jeg lærte at lave en løkke på ledningen og tage den på som "skrårem" har jeg ingen problemer med at håndtere den.

Mvh.

Jan R.
Hej

Jeg har også en Bosch accu. og jeg har rigtig mange meter hæk. 2 opladninger er nok til at klippe denne, det betyder jo ikke noget at man skal oplade undervejs, så er der tid til en kold øl og en pause. Den virker fint og er ikke så tung som en traditionel hækkeklipper med ledning, den kører lidt langsommer og er ikke så stærk som en med ledning.

mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Citat fra Lopus

hvor længe er du om de 18 meter hæk... ?
bosch reklamere jo med den kan klippe 55 min på en opladning ik...!

Jeg har nemlig 80 meter hæk, og vil gerne vide hvor mange gange jeg skal skifte batteri, hvis jeg vælger en akku.


Jeg har været på en lille ferie, derfor kommer mit svar lidt sent...

Jeg bruger vel et par timer på klipning og oprydning alt i alt.
Nu skal jeg måske lige forklare at jeg klipper birketræer, så jeg får en hæk i ansigtshøjde ud mod vejen, det har den fordel at der kommer lys ind i haven, men folk kan ikke se ind uden at bukke sig ned...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har en hæk på omkring 80 meter og fik i efteråret en accu klipper. Det var lidt irreterende når den løb tør og man skulle vente på opladningen.
Jeg har nu købt et ekstra batteri så det ene kan bruges mens det andet lader. Så nu går det rigtig godt med at klippe hæk.
Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er to batterier med når man køber sådan en maskine, det er der jo til de fleste skruemaskiner.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis