hjælp virus angreb

hej
min gamle bærbare som jeg brugt på nettet
har pludseligt fået problemer fejlmeldinger som infected with W32/spybot.BOHW plus en text/botFTP.gen
W32 virut.B og trojan.vundo
mit norton kan ikke fjerne og reparere de skadede filer ialt 56 filer er berørt med alvorlige angreb kan en formatering og ny instalering klare det evt ny hartdisk jeg har et stkke tid kørt uden antivirus programet har været aktiveret computeren er en compaq armada 1750 med 196mb ram 24 gb hartdisk
venligst eksmek
hej min gamle bærbare som jeg brugt på nettet har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe, du har firewall'en aktiveret, bør du ikke blive inficeret igen, når du har geninstalleret Windows.

der er forskel på geninstallere eller installerer efter format at hd.
Jeg har selv haft en harddisk der i roden havde en ond virus ... format og nye partitioner nyttede ikke noget... Uden net og med en original XP cd var den totalt inficeret i styresystem og root.
Du kan også få virus i din bios...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg geninstallerer aldrig styresystem uden at formatere.

Hvad endte du med at gøre med den harddisk, der var inficeret i roden? Det lyder meget spøjst, at det ikke hjælper at formattere harddisken. Du er sikker på, at det ikke var et spørgsmål om, at du *fik* slettet virus'en, men en ny (eller den samme) virus kom igen, da den nyinstallerede pc kom på internettet? Hvordan konstaterede du, at den stadig var inficeret?

Ja, jeg ved, at BIOS kan blive inficeret smile
Jeg ved det fra TDC der oplyste at mit upload var max'et helt ud og mit net og min pc var totalt langsom og når jeg prøvede at virusscanne så bootede min pc.
Jeg formaterede en gang og gav den ny partition og format en gang. Så søgte jeg hjælp på nettet og fik at vide at det var en virus i harddiskens root. Mere klog er jeg ikke på det felt.
Men harddisken blev kassert og jeg købte en ny og så var alle problemer løst.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Formaterede du den fysiske harddisk eller de logiske drev?

Hvis du har formateret korrekt, så slettes selv diskens rootkits.

Se gerne: http://en.wikipedia.org/wiki/Rootkit.


http://en.wikipedia.org/wiki/Rootkit#Removing:
"I suppose traditional rootkits could be made to be as hard to remove as possible even when found, but I doubt there is much incentive for that, because the typical reaction of an experienced sysadmin on finding a rooted system is to save the data files, then reformat [and reinstall]. This is so even if the rootkit is very well known and can be removed 100%."
[URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Rootkit#Removing"][/URL]
Sikkert den forkerte, jeg havde ikke fundet spywarefri.dk på det tidspunkt og da jeg havde kæmpet med den nogle dage gad jeg ikke mere.
Det korte af det lange er at jeg havde ca. 28 vira hver gang jeg scannede efter en format og install af XP. og den cd jeg brugte til at scanne med var clean og brugt mange gange siden på andre harddiske uden problemer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis