Saltvandskølet i Ferskvand?

Hejsa..

Jeg er ved at overveje at købe min første lille båd, så jeg har lige et spørgsmål angående køling..

Har kigget lidt rundt på nettet og kan se at der både findes saltvandskølet og ferskvandskølet motorer og har lidt svært ved at finde en tråd der omhandler det herinde.. så mit spørgsmål lyder på om man kan sætte en saltvandskølet motor, både indenbords som undenbords i ferskvand uden ændringer eller om de kun kan sejle i de opgivne vandtyper?

Mvh
Søren
Hejsa.. Jeg er ved at overveje at købe min... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[URL="http://www.lav-det-selv.dk/forum/member.php?u=22524"][/URL]
tdonkjar du skal starte din egen tråd. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tærezink sættes i motoren for at modvirke galvanisk tæring. Alle metaller har en "indre elektrisk" spænding som er forskellig fra metal til metal. De er derfor alle opstillet i en spændingsrække, med det metal der har den laveste spænding øverst og det med den højeste nederst. Så er det sådan at, det metal med den laveste spænding leverer metal til det metal med det højeste spændingstal. Effekten forstærkes kraftigt i saltvand, jo varmere det er, jo værre.
Citat fra grandoldman

tdonkjar du skal starte din egen tråd. wink


Hvad mener du ?? med starte din egen tråd
Du har stillet dit spørgsmål i en tråd der omhandler noget andet end det du spørger om.
Klik oppe på Lav-Båd og så lidt ned på Ny Tråd og stil så dit spørgsmål der.. Så er der flere der læser når de kan se din overskrift.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Finn Gevind du skriver tære zink i motoren, kan du fortælle mig hvor på en 6hk korsør

<p>campisten</p>
Annonce
Hej Campist

Der melder jeg pas, har aldrig arbejdet med en Korsør, i det hele taget er det kun dieselmotorer jeg gør i. Men prøv at kontakte Korsør Propeller. Jeg mener helt bestemt at det dem der i sin har fremstillet motorer også.

mvh Finn
Der er ikke tære zink i en gammel Korsør motor, den er bygget til saltvand !!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også