Puch Maxi justering

Hejsa gutter!
Nu har jeg fået taget plumben på min maxi.
Den starter rigtigt godt, og står fint i tomgang, men så er det vidst også sagt sad
Ligeså snart jeg gir den gas så dør den, men man kan med lidt overtalelse med chokeren få den lidt op i fart, men den går bare ikke godt.
Jeg har selfølgelig som det grudlæggende prøvet at skifte dysen til en større.
Da det er en firkantet Bing 12mm der sidder på den, er std dyse #44. Jeg har prøvet med flg dyser: #44, #48, #52, #58, #64, #70. INGEN af dem fungerer ordentligt på dyret, og det er meget begrænset hvad der sker når jeg skruer på luftskruen, uanset hvilken dyse der sidder i.
Ja mit spørgsmål kommer vidst af sig selv smile :
Hvad kan jeg gøre???
Jeg har læst mig frem til at nålens indstilling i karburatoren kun skal ændres hvis man har problemer i starten, men ikke ved topfart. Men er det noget jeg skal prøve at rode med? Og skal den op eller ned for at give mere benzin? For det må da være det der er galt, når jeg kan få den lidt op i fart med choker...

Come on Puch gutter, giv mig lige et råd eller to med på vejen :p

P.S. Det skal lige siges at alle pakninger, stempel og stempelringe er helt nye, og den lyder ikke utæt nogen steder fra...
Hejsa gutter! Nu har jeg fået taget plumben på min... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
engang kørte min knallert også vildt dårligt, og gik ud hvis jeg gav gas, men så fik jeg en anden tændspole på og det hjalp.
Hej. jeg er også ret sikker på at nålen skal hæves. Jeg tænker også at den kan suge falsk luft fra indsugningsstudsen. Evt defekt pakning eller lign.
på sådan en to-takter har det utrolig stor betydning, at udstødningen er modificeret med! Der skal meget større gennemstrømning til, dvs. at der skal anden udstødning på, der er for stor modstand

 

Da min ven pillede plumben ud af hans puch maxi døde den også da han gav bundgas. Så fandt vi ud af at det hele virkede meget bedre da vi satte hans gamle luftfilter på. Han havde ellers lige skiftet det til et helt nyt, men jeg tror at det har noget at gøre med at den ikke må få så meget luft ind. Håber det kunne hjælpe

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis