Puch Maxi justering

Hejsa gutter!
Nu har jeg fået taget plumben på min maxi.
Den starter rigtigt godt, og står fint i tomgang, men så er det vidst også sagt sad
Ligeså snart jeg gir den gas så dør den, men man kan med lidt overtalelse med chokeren få den lidt op i fart, men den går bare ikke godt.
Jeg har selfølgelig som det grudlæggende prøvet at skifte dysen til en større.
Da det er en firkantet Bing 12mm der sidder på den, er std dyse #44. Jeg har prøvet med flg dyser: #44, #48, #52, #58, #64, #70. INGEN af dem fungerer ordentligt på dyret, og det er meget begrænset hvad der sker når jeg skruer på luftskruen, uanset hvilken dyse der sidder i.
Ja mit spørgsmål kommer vidst af sig selv smile :
Hvad kan jeg gøre???
Jeg har læst mig frem til at nålens indstilling i karburatoren kun skal ændres hvis man har problemer i starten, men ikke ved topfart. Men er det noget jeg skal prøve at rode med? Og skal den op eller ned for at give mere benzin? For det må da være det der er galt, når jeg kan få den lidt op i fart med choker...

Come on Puch gutter, giv mig lige et råd eller to med på vejen :p

P.S. Det skal lige siges at alle pakninger, stempel og stempelringe er helt nye, og den lyder ikke utæt nogen steder fra...
Hejsa gutter! Nu har jeg fået taget plumben på min... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der skulle helst sidde en skrue med en fjeder på, det er tomgangsskruen... Og så sidder der en nede i et lille hul, det er luftskruen. Og i det tredje hul skal der helst ikke sidde en skrue i, det er bare tomt...
Er du sikker på at der ikke alligevel er kommet noget skidt i karburatoren når du har samlet den? Det skete på min monza, der sad noget lige inden i dysen og dækkede.

Det synes jeg lyder underligt hvis der ikke skal være noget i det sidste hul?


 

Ja jeg brugt hele dagen igår på at skifte dyser rundt og justere, så alt er bare totalt clean...
På min karburator er det sidste hul bare blændet af et godt stykke inde. Og jeg er ret sikker på at der kun er luft og tomgangsskrue på disse typer karburatorer...
Husk at du skal have luftfilter på, ellers kan den ikke suge benzinen op.
Der kan sidde en luft bobbel i dysen, den får du væk med et stykkeståltråd eller lignende der kan gå igennem oppe fra, der skal være åben for benzinen når du stikker igennem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvis du starter den og giver gas så den dør, hvordan ser tændrøret så ud? tørt eller vådt?

Og det er strammet rigtig til ved studsen og filter?


 

Annonce
Jeg synes tændrøret er sådan fin nøddebrunt, men det er ikke totalt vådt eller noget... Jeg går lige ned og prøver efter igen...
Hvis du sænker nålen får du da mindre benzin.. Jo længere nede i hullet den sidder jo mere lukket er hullet?? Hvorfor har du sat nålen ned?? blev det ikke værre??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej jeg synes ikke det ændrede så meget... Er du sikker på den skal opad for at give mere benz?
Jo længere ned i hullet den kommer, jo mere skal du hive den op for at få benzin... Ellers husker jeg totalt forkert..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg læste det bare omvendt på scootergalleri.dk, men det skal da prøves...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis