selv kørene magnet motor

se disse film
http://www.youtube.com/watch?v=jYcjjSfiNNE
http://www.youtube.com/watch?v=PFGiWiXMHn0

nogen af jer det ved hvor man kan få en tegning over hvordan man laver sådan en eller bare flere oplysninger om den. kunne godt tænke mig at lave en selv.
på forhånd taksmile
87 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Åh nej, endnu en evighedsmaskine.
Kunne jeg interessere dig i et Eiffeltårn?

Bent.
Citat fra Bent Andersen

Åh nej, endnu en evighedsmaskine.
Kunne jeg interessere dig i et Eiffeltårn?

Bent.

hej bent det er jo ikke en evighedsmaskine da magneter taber kraft men alligevel kan den køre i rigtig længe.. og man kan jo hive noget energi ud af den.

er der slet ikke nogen der ved bare lidt om det eller er det slet ikke interessant???
Hej Dinoo17.

Jeg tror snarere at der ikke er ret mange der kender til den form for motor, for mit vedkommende er det første gang jeg ser sådan én.

V.h. Håndværkeren
Jeg skulle lige til at skrive et svar her, men så tænkte jeg, det er egentlig slet ikke værd at beskæftige sig med den slags fantasterier.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Var det ikke lige de ord vore oldeforældre brugte om flyvemaskinen Bilen o.s.v.
Jeg husker fra skolelærdommen " energi kan ikke opstå og ikke forsvinde" , det er så et spørgsmål om motoren nogensinde kan producere mere energi end der går til at holde magneterne magnetiske. Det er svært med vores traditionelle tænkemåde at, forestille sig en virkningsgrad på mere end 100%.
Men !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

Jeg husker fra skolelærdommen " energi kan ikke opstå og ikke forsvinde" , det er så et spørgsmål om motoren nogensinde kan producere mere energi end der går til at holde magneterne magnetiske. Det er svært med vores traditionelle tænkemåde at, forestille sig en virkningsgrad på mere end 100%.
Men !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Det du snakker om er Termodynamikkens hovedsætninger.. De har eksisteret et godt stykke tid, og de er endnu ikke blevet brudt..

Den du referer til med energien, siger at entropien i en virkelig proces altid vil stige.. Entropien kan beskrives som et mål for mængden af uorden i universet (Det er en smule kogern!).. Det kræver energi at få entropien til at stige, og det er denne energi der umuliggør en evighedsmaskine..

Der har været rigtigt mange forslag på at lave en Perpetuum Mobile som det så fint hedder (evighedsmaskine), men de er alle sammen, med god grund, blevet pillet ned af hovedsætningerne..

Mvh

Mark Herskind

[Indlæg slettet]

DR/\KE
Der er yderligere 77 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis