utæt skot rende

vi har en utæt skot rende på et kalmar hus i den vinkel i kan se på billedet :

http://www.kalmar-huse.dk/Files/Billeder/sommerhus_1968.jpg

der drypper langs den bærende stolpe der ligger under skot renden .

skot renden er lavet af tagpap som er asfalteret .
vi overvejer og tage alle tagpladerne af op langs på begge sider for af reparere den men hvad vil i anbefale og reparere den med .

dyre løsninger som zink skot render kan ikke bruges .
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ellers de dyre løsninger der holder bedst, især hvis renden bliver lavet af Kobber plader.
Men du kan lave en skot rende af glasfiber, der skal dog så først et lag hård masonit slås på den gamle trærende med den grove sider opad, det er kun for at glasfiber og tjære ikke kan arbejde sammen. To lag 450 g. måtte skulle være nok og så godt med polyester og afsluttende med Gelcoat. Så garantere jeg dig at den holder resten af dit liv her på jorden.
Jeg har lavet det som skotrender hvor to tage mødes imellem tre huse, det er nu 20 år siden og det ser stadig ud som den dag det blev lavet.

V.h. Håndværkeren
hvad med dette fra borup

]
Borup Tagtæt
Gummibaseret reparationsmasse til tage.
Til våde eller tørre overflader - sommer og vinter.

Borup Tagtæt er en enestående tagreparationsmasse fremstillet med gummi for lang levetid og med glasfiber for ekstra styrke. Borup Tagtæt holder sig blød og fleksibel i op til 20 år. Borup Tagtæt kan påføres ved temperaturer fra -12 C° til 50 C° på tør eller våd overflade. Borup Tagtæt er elastisk og følger underlagets bevægelser.

Anvendelse: På løse inddækninger, tagrender, skotrender, skorsten, aftræk og revner
i tagpap. Kan også bruges til store flader, som trænger til at blive tætnet. Borup Tagtæt er også velegnet til tætning af f.eks. eternit-, cement-, skifer-, beton- og tegltage. På våde overflader anbefales det kun at bruge Borup Tagtæt som reparationsmasse (ej store flader).
Fladen skal være tør og rengjort for begroninger og snavs. Rengør med f.eks. BORUP KLORRENGØRING eller BORUP AFRENSER. Skyl grundigt efter med vand og lad tørre, inden arbejdet påbegyndes. På flade eller udtørrede pap-, skifer- og eternittage samt ved tykke asfaltbelægninger, grundes først med BORUP ASFALT PRIMER.
god ide Jetdirect, det tror jeg også jeg ville prøve i første omgang, så er du jo fri for at pille tagpladerne op.
Og hvis det kun holder et par år (er hvad jeg har hørt om disse produkter), så er de jo gået godt.
Lav en masse lappeløsninger og græd mange gange, lav det rigtigt fra starten og græd en gang !

Spørgsmålet er ganske vist fra 2007 oprettet af mig selv, men løsningen blev borups tag asfalt dengang og det holdte faktisk frem til nu (2018) hvor vi skal til og give skot renderne en ny omgang tjære da de trænger, men denne gang bliver det så noget nemmere med den ny indkøbte tag stige og arbejde på taget 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis