2-strenget kloaksystem .. hvordan ?

Hejsa alle!

Vi skal til at have nyt 2-strenget kloaksystem, som jeg har et par spøgsmål til.

Spildevandet går ud igennem gammelt cementafløb i kældern, og her går jeg ud fra at det skal bruges 110 mm rør, og maks 45 graders bøjninger direkte ud i den nye brønd som de er ved at sætte nu... Skulle det ikke være korrekt ? (altså direkte uden andre ting imellem)

Dog har jeg 3 stk. nedløb (Regnvand) fra huset... Skal disse kobles sammen og føres ud i en brønd / sandfang som jeg selv sætter, og så videre ud i det gamle system ???
(Vi har fået valget af koble regnvandet på det gamle system, eller på det andet ude i vejen.
(Hvor/hvad køber man billigest ?? Lavprisvvs.dk , billigvvs.dk ??

Jeg ønsker at lave grave-arbejdet selv, og betale en aut. for at checke det.

Men jeg er ret ny på dette område ...

På forhånd mange tak for hjælpen ;o)

Mvh Thomas
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Under alle omstændigheder skal du lade din aut. kloakmester rådgive dig da vedkommende ikke må lade dig lave arbejdet og så bare kontrollere det.
Alle svar du ville få her vil du ikke kunne bruge til ret meget da det kræver et nøjere kendskab til de lokale forhold.

Det kunne godt være en fordel at separere dit anlæg helt ud til gaden hvis der senere skulle blive etableret et tostrengsanlæg i gaden.

Mvh

Aut. kloakmester
Orla Nautrup
Hej.

For et par år siden fik vi et tostrenget system, men vi valgte at lade regnvandet løbe ud i nogle kasetter, og dette blev godkendt.
Dog skal det bemærkes at det var en autoriseret der udførte selve arbejdet, p. gr. a. min dovenskab. Men du kan godt selv foretage gravearbejdet efter anvisning fra den autoriserede kloakmester.

Hilsen

Klaus-E.

rask
Sådan lige et hint - skal den autoriserede alligevel ud til dig og sætte en brønd (hvor han alligevel har en minigraver med), så overvej at få ham til at grave ud - de fyre er så lynende hurtige med en minigraver, at du sandsynligvis kun skal betale for 1 times arbejde alt i alt - hvis du selv lukker af. Selvfølgelig afhængig af, hvor kompliceret dit hus er.

OG tit er disse fyre til at handle med....... ;-)

Mvh.

Jan R.
Handle eller ikke hande, man må jo slet ikke lave en skid af det forfatteren spørger om, hvis det er tilsluttet det offentlige. Med mindre du kobler dit regnvand på en faskine så må du heller ikke lave dette.

Teknisk forvaltning skal have papirer med kloakstempler osv. Det er her man bliver fældet. Min far og bror har lavet kloakering næsten hele livet, men kan ikke skrive under, surt når nu man mangler.

Billigst, http://www.vvs-grossisten.dk, de handler med en blanding af wawin og westpipe.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR,

Det er jeg ikke enig i - min kloaksmed tillod mig at gøre alt klar (var ved at berappe kælderen, da jeg fandt lidt "lettere" utæt rør), så kom han forbi og checkede samlinger og fald, monterede in-situ til det offentlige net - og skrev gladeligt under. Han leverede rør og slap for en masse unødig kørsel - lavede alt det "sjove" og blev ikke beskidt. Og fik stadig en god timeløn.

Mvh.

Jan R.
Annonce
@Orla
Lodret uenig - Kloakmesteren har godkendt (og faktureret mig for) hele installationen og derfor er den pr. definition lovlig. Om hans lærling, svend eller jeg har monteret rørene er i og for sig sagen uvedkommende.
Det skal lige siges, at han gik hele installationen igennem - intet var dækket til.

Mvh.

Jan R.
Det er sådan min far har arbejdet i 40 år, og min bror i 15, kloakmesteren er s*u da aldrig beskidt, der hvor de arbejder.
Jeg har også lavet kloak på den måde.

Nu beskriver grundindlægget jo ikke at han kender en flink kloakmester, sådan som jeg læser det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jan R.

Kræver bare lige man kender sådan een kloaksmed der gerne vil.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Rigtigt - jeg fandt min ved at ringe rundt..... Men det kræver selvfølgelig, man er fræk nok.....

Og "Concepo" skriver da
Jeg ønsker at lave grave-arbejdet selv, og betale en aut. for at checke det.

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis