2-strenget kloaksystem .. hvordan ?

Hejsa alle!

Vi skal til at have nyt 2-strenget kloaksystem, som jeg har et par spøgsmål til.

Spildevandet går ud igennem gammelt cementafløb i kældern, og her går jeg ud fra at det skal bruges 110 mm rør, og maks 45 graders bøjninger direkte ud i den nye brønd som de er ved at sætte nu... Skulle det ikke være korrekt ? (altså direkte uden andre ting imellem)

Dog har jeg 3 stk. nedløb (Regnvand) fra huset... Skal disse kobles sammen og føres ud i en brønd / sandfang som jeg selv sætter, og så videre ud i det gamle system ???
(Vi har fået valget af koble regnvandet på det gamle system, eller på det andet ude i vejen.
(Hvor/hvad køber man billigest ?? Lavprisvvs.dk , billigvvs.dk ??

Jeg ønsker at lave grave-arbejdet selv, og betale en aut. for at checke det.

Men jeg er ret ny på dette område ...

På forhånd mange tak for hjælpen ;o)

Mvh Thomas
Hejsa alle! Vi skal til at have nyt 2-strenget... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan R

Det kan godt være at du er lodret uenig, men ikke desto mindre er det mig som har ret. :lol:

Du har ikke gjort noget forkert, men din kloakmester....

Læs bekendtgørelse nr 1399 af 20 december 2000, angående udøvelse af virksomhed som autoriseret kloakmester.

Hvordan vil din kloakmester udfylde sine kvalitetssikringspapirer??



Mvh
Aut kloakmester
Orla Nautrup
@Orla,

tjoh, men med mine øjne og kommunens har jeg en lovlig installation. Hvilket er alt, jeg bekymrer mig om. :wink: (selvfølgelig ud over at den fungerer optimalt)

Om kloakmesteren har overtrådt nogle regler, er jo ikke mit bord - det er jo derfor han er mester ;-)
- og det kan jo ikke forventes, at jeg som privatperson skal kende bekendtgørelsen, du refererer til :?:

Hvis jeg havde grund til at tro, at han havde overtrådt nogle af disse, var det jo en anden sag.

Mvh.

Jan R.
Er der ikke også noget med, at en kloakmester hæfter for det arbejde der er udført i 20 år...Hvis han har stemplet arbejdet OK ? Jeg ville nok sætte spørgsmålstegn ved den kloakmester der vil garanterer dette hvis ejeren fraflytter og der pludselig er nye ejerer men problemer med kloaken.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis