Kommentarer til projekt: oliefyr driller

Her samles kommentarer til projektet: oliefyr driller

Kommentarer vises både her og på projektet.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Det er nu ikke et projekt, men et direkte spørgsmål..

Det kan jo være en del forskellige ting, men en typisk fejl er at fotocellen ikke registrere flammen og så slår kontrol boksen fra. Det skyldes typisk dårlig forbrænding pga. defekt dyse.

Har en oliebrænder nøjagtig magen til, på et varmluftsfyr i min garage, har lige været ude for samme udfordring, det skyldtes for gammel fyringsolie, kom jeg frem til.
Først rensede jeg alle filtre og satte en ny dyse i, det hjalp intet, så satte jeg en midlertidig dunk på med frisk fyringsolie, så kørte det som det skulle.

Nærrig som jeg er prøvede jeg at koble om til den gamle fyringsolie, samme problemer med det samme.

Vi prøver igen, i morgen --
tak for respons, jeg kører med frisk olie direkte fra 20 liters dunk, og min foto sensor er fin ren
det er den sløve optarter der får fyret til at gå i fejl, så det er fotosensor der giver stoppet ​på grund af
blæser og pumpe ikke kører, 

Så er du nødt til at få motoren taget ud, og tjekke om den løber frit rundt, eller om oliepumpen går for stramt den skal være rimelig nem at dreje rundt..

Men det kunne jo også være din startkondensator der er kaput, så motoren ikke får slået i gang..

kan sådan en kondensator være periodisk defekt ?
har købt en ny dyse og spurgte efter en kondensator det havde de ikke 
kender du en der sælger kondensator 
soren56 skrev den 12-01-2026 23:18:49

kan sådan en kondensator være periodisk defekt ?
har købt en ny dyse og spurgte efter en kondensator det havde de ikke
kender du en der sælger kondensator 

Det er ikke min erfaring at en kondensator kan have en periodisk fejl, men derfor kan det jo godt være muligt.

Kik på din kondensator og køb en startkondensator  med samme specifikationer, µF  og volt . (volt på den ny må gerne være højere)

Et eller andet sig mig den er på 3  µF, men tjek nu hvad der står på din..

Er det en på 3 µF vil denne her kunne bruges ​LInK​​​

Annonce
Lige et spørgsmål til de lærde herinde - Er der mindre rens på oliefyr, hvis man bruger GTL olie ?
Bruger det selv på bilen og koster typisk 50 ører mere pr. L...

Ved ikke hvordan GTL diesel virker i oliefyret, men det skulle jo brænde renere..

Jeg har brugt almindelig dieselolie fra tanken til mit oliefyr der er ingen forskel i forhold til fyringsolie..

Fyret har nu kørt 24 timer uden fejlstop, det var en defekt motor kondensator der var årsag, lånte en fra et andet fyr,  bøvler med at få fyrets egen ud af holderen 
Super godt du fik løst problemet  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis