Kommentarer til projekt: natsækning

Her samles kommentarer til projektet: natsækning

Kommentarer vises både her og på projektet.

Hlin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have hjælp til et problem skal du skrive i en relevant gruppe i Forum. 
jeg har skrevet i hus/varme

Hlin
hlin skrev den 15-12-2025 11:37:27

jeg har skrevet i hus/varme

Jeg tror perhans mener, at du skulle oprette dit spørgsmål som et spørgsmål og ikke som et projekt.

Du skriver også at den ny elradiator slukker for de andre. Hvad mener du med det?

fase

En el-radiator kan ikke afbryde de andre, medmindre den er monteret på en måde så den sidder i serie med de andre, springer sikringer, eller natsænknings ledningen er koblet på fase. 
Det sidste vil give konstant natsænkning på de andre radiatorer. 
Så der skal køres en fejlfinding. 
Prøv at oprette en tråd i Forum og indsæt et billede af tilslutningen til den nye el-radiator. og måske et billede af tilslutning på en af de andre. 
​Radiatorer kan vippes ud, så man kan komme til uden at tage dem helt af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Beklager jeg er ny her. Alle radiatorer i huset bliver styret af en termostat i stuen og et ur i målerkassen. Efter vi har fået varmepumpe er de fleste på egen termostater og natsækningen slukket. Alle radiatorer er forbundet med hinanden og derfor er der ikke kun jord nul og fase. Den nye Nobø kan med en adapterledning sættes i en alm stikkontakt.
Selvom jeg tilslutter den til en 0 og l og samler 2 sort-grå i en muffe og 2 sorte i en muffe så går den nye Nobø agurk og blinker fejl R-O5 i displayet. Jeg får ikke megen hjælp fra Nobø og min elektriker mener at det er kontrolpanelet på Nobø der galt med.

Hlin
Annonce
Din Nobø radiator er ikke til 230V men det fremgår af mærkat at den skal have 400 V . 
Er øverste billede fra styring på Nobø så fremgår det at sort ledning er natsænkning og blå og brun er tilslutning og skal have 400 V 
Hvis 2. øverste billede er tilslutning på den nye Nobø så sætter du sort ledning i en tom muffe (natsænknings ledning ikke aktiv)
Blå til brun og den brune bliver ved sort/grå
Jeg kan ikke lige helt se hvilken der er fase og hvilken der er natsænknings ledning fra uret. Men det tyder på at den sorte i installationen er natsænkning ( nederste 2 billeder) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nobø radiatoren er returneret. Der er montere en anden radiator af andet mærke og det fungerer fint. Tak for gode forslag og god jul🌲

Hlin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis