Kommentarer til projekt: Ringeklokken "æder" batterierne

Her samles kommentarer til projektet: Ringeklokken "æder" batterierne

Kommentarer vises både her og på projektet.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Samme erfaring hér. Elworks er fin plastik - men lav kvalitet. Det bedste er stadig at finde en dærklokke-model der kan bruge et 9volts-batteri

Eksempelvis en Byron 771 eller lignede. Ofte er det også det værd at undersøge om du kan tilslutte den til 12-volts strømforsyning hvis du vil have dørklokken resten af livet.
Jeg har god erfaring med trådløse dørklokker fra Honeywell. Har aldrig været udsat for "spøgelses" ringninger. Batterilevetiden er som jeg vil forvente. ​
Vi har det problem at vi skal have 2 modtagere, da vi tit sidder i vores kontor på 1sal, og derfor ikke kan høre klokken nede og omvendt.
Jeg har prøvet en masse forskellige, men alle havde enten problem med batterilevetiden, eller at senderen blev fugtig så den begyndte at ringe umotiveret... Det sker i øvrigt altid om natten, ligesom udløbne batterier i røgalarmer  

Jeg søgte på "Kinetic ringeklokke" og fandt hvad jeg søgte. Den bruger ikke batterier, men virker ved den generer en smule strøm når knappen trykkes ind, hvilket er nok til at aktivere modtageren. Jeg valgte så modtagere der kan sættes i en stikkontakt, så jeg helt slipper for batterier.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Er ligesom PinkHenrik endt med tryk uden batteri (drives af trykket) og så lydgivere som sidder i stikkontakt.
De forhandles sikkert mange steder, sættet jeg har er fra Biltema, - det virker fint.
Samme her.
 Efter et kar stykker af den slags,
endte jeg med en Foss trend bluu ringeklokke som også var billig i XL, men modtageren sætter man i stikkontakten og så har jeg ikke haft problemer siden. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis