Kommentarer til projekt: Kælderrenovering - Ydervægge isolering, nye vinduer

Her samles kommentarer til projektet: Kælderrenovering - Ydervægge isolering, nye vinduer

Kommentarer vises både her og på projektet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Åbne spørgsmål pt: 

(1) Hvilke vinduer bør anskaffes? Har kig på fastkarmsvinduer med ventil - kan se fra bekendtgørelser at vi bør få 3-lags, men da vi gerne på sigt vil have udvidet vindueshullet og sat nye lyskasser i terræn udenfor, syntes det et spild. Samtidig kan vi ikke vente med at få nye vinduer i, da de eksisterende er meget gamle og pivutætte. 

(2) Hvordan bør udsugning etableres? Kan se her på siden at folk anbefaler kun at "blæse ud", imens alle professionelle sites forsøger at sælge varmegenindvindingsventilatorer som både trækker ind og skubber ud. Idet det syntes større arbejde at etablere nye lyskasser til gennemboring af f.eks. Duka ONE 2-3 steder, var min tanke blot at sætte føling og styring på den eksisterende mekaniske ventilation, der er ført igennem vindue i storrum. Tidligere ejer har etableret den til at køre konstant. Med ventiller i vinduer, samt umiddelbart ingen dør til overtagen, er min tanke at dette ville være tilstrækkeligt. 

(3) Gode ideer til gulv i værksted søges - man bliver træt i fødderne af at stå på beton eller klinker, men samtidig er det jo bedste løsning i kælder.
Fastkarmsvinduer kan af gode grunde ikke bruges til redningsåbninger. Mon ikke de fleste af vinduerne skal opfylde betingelserne for redningsåbninger?
efry skrev den 01-03-2024 20:45:00

Fastkarmsvinduer kan af gode grunde ikke bruges til redningsåbninger. Mon ikke de fleste af vinduerne skal opfylde betingelserne for redningsåbninger?

 Det antog jeg kun var nødvendigt hvis rummene blev anvendt til beboelse, ikke kontor og værksted? Såvidt jeg hurtigt kan læse skal disse også være 1.5 x 1.5 m2, så det virker ret vildt hvis man skal gøre det for at få energi ruder i sin kælder:o

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis