Underlig fil

Hej

Engang imellem når jeg er på nettet dukker der en fil op på mit skrivebord som hedder ~. Jeg aner ikke hvorfor den kommer, for jeg har ikke været inde og sige ja til at gemme noget. Jeg har selvfølgelig også prøvet at scanne den for virus, men det skulle den ikke være inficeret med.

Er der nogle som har en forklaring på det??? Og evt. ved hvordan man stopper det.

Hilsen Allanh
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, har du snuppet min "fisk"? Jeg ville også gerne vide hvad det er for en..

Sniffer  
Ja, jeg har også haft sådan en på "skrivebordet". Sidst slettede jeg den, kørte Mcafee uden resultat - altså ingen virus og derefter lavasoft ad-aware (som er gratis) og finder spionfiler. Siden har den ikke været der og har altså nu holdt i 8 dage. Jeg har dog haft den en gang før, så der må være en side jeg besøger, der sætter en spion ind.

Mvh. JørgenE
Hej

Spionfil det lyder ikke så godt. Hvad gør sådan nogle??

Hvor kan man downloade det program lavasoft ad-aware??

Hilsen allanh
Ja lad os så få gang i den nye "lav-computer" ....

Så er der måske også en der kan "afhente" min hest.... der er der stadig...

Men jeg vil håbe at de foorklaringer der kommer i det nye forum er helt nede hvor vi alle kan være med...
Jeg er bruger af komputerverdenen men bestemt ikke nogen ørn.... Så der kræves fyldige nøjagtige forklaringer helt ned fra og mewd alle trin.... Ellers falder jeg vist hurtigt af...

MVH Njord
Spyware var oppe og vende en god omgang i DR.DK/kontanten i aften og der findes link til alt man skal bruge/vide, men der er run på lige nu. Det er gratis og nemt at bruge. Det blev oplyst at Spyware er værre end virus!!! Især med bærbare. Ad-aware og spyblokker er et must.

Sniffer  
Annonce
Jeg må hellere fortælle, at Spywarw er små spionprogrammer, som sniger sig ind på mankinerne, når vi surfer rundt på nettet. De indsamler oplysninger om vores vaner og bliver solgt til reklame.(nøj-jeg kan rime) Alle Popupperne er målrettet til netop DIG fordi du er blevet udspioneret . Jeg har længe haft ad-aware men mangler en Spyblokker, som jeg nu skal have hentet og---det er ikke alle programmer der duer, for nogle af dem giver os deres egne Spy imedens de fjerner andre. Det har Kontanten og et firma nu testet. Ad-aware er vist det bedste.

Sniffer  
Hej
Se på følgende link og der kommer en engelsk forklaring som jeg ikke selv har gennemlæst. http://www.pchell.com/support/tildefile.shtml
I stedet har jeg læst hvad www.spywarefri. dk har skrevet om den under tips og tricks.

mvh.
Allan


Citat fra allanh

Hej

Engang imellem når jeg er på nettet dukker der en fil op på mit skrivebord som hedder ~. Jeg aner ikke hvorfor den kommer, for jeg har ikke været inde og sige ja til at gemme noget. Jeg har selvfølgelig også prøvet at scanne den for virus, men det skulle den ikke være inficeret med.

Er der nogle som har en forklaring på det??? Og evt. ved hvordan man stopper det.

Hilsen Allanh

Mvh Allan
Så er det oprettet.

Mvh. JørgenE
Hej smile

Prøv at omdøbe din ~ - fil (tilteN hedder den) til test.txt og åbn den i notesblok. Kopier indholdet ind her på siden.

Ang. spyware, så virker hverken adaware eller spybot tilfredsstillende.

Der er efter min mening KUN ét program der virker, og det hedder "PestPatrol". Det kan hentes herfra: http://www.pestpatrol.com/

Husk at køre en opdatering på programmet når det er hentet.

Mvh Thomas
Hej Thomasb

Jeg har downloadet "Pestpatrol" og kørt en scanning hvor den fandt 170 diverse emner.
Så vidt jeg opfatter tingene er det en købeprogram som koster ca. 40$ er det korrekt (mit engelske er ikke det bedste)?
Normalt bruger jeg ad-aware eller spybot, men er godt nok overrasket over at man dagen efter en scanning med ad-aware med 0 resultat, kan finde 170 andre problemer med et andet program.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis