Kommentarer til projekt: Brændely

Her samles kommentarer til projektet: Brændely

Kommentarer vises både her og på projektet.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Super flot!   

Hvad har du brugt til at lave tegningerne?

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 02-08-2023 13:09:52

Super flot!   

Hvad har du brugt til at lave tegningerne?

Tak skal du have, det er Autodesk Inventor. 

Så et lidt tungt og overkill tegneprogram til hobbyprojekter, men det er det jeg har lært at tegne i, igennem min uddannelse som smed. 


"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Flot brændeskur, men har brændet ikke bedre af at have endnu mere åbne sider? Særligt din bagvæg ser noget vindtæt ud.

Personligt havde jeg klasket sådan et skur sammen uden mere end højest en blyantsskitse uden mål, men der er folk heldigvis forskellige.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 02-08-2023 14:25:01

Flot brændeskur, men har brændet ikke bedre af at have endnu mere åbne sider? Særligt din bagvæg ser noget vindtæt ud.

Personligt havde jeg klasket sådan et skur sammen uden mere end højest en blyantsskitse uden mål, men der er folk heldigvis forskellige.

Det kunne du godt have ret i, men vi ville også gerne have lidt afskærmning, så kompromiset blev at brædderne sidder som de gør, men med 45mm mellemrum ned imellem. Det må komme an på en prøve, som man siger. 

Jeg kunne bestemt også have fundet på bare at gå i gang med fri fantasi, men tegningen giver nu alligevel en smule bedre mulighed for at beregne materiale indkøb og maksimering af samme materiale, som man måske ikke lige tænker over når man står ved saven. Derudover synes jeg det er sjovt nok at tegne/designe i 3D, og så vedligeholder jeg lidt disse evner samtidigt. Og noget skal man jo lave i de kolde vintermåneder, fordi på trods af datoen på arbejdstegningen så er det tegnet tilbage i december sidste år. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Måske et billede fra en lidt anden vinkel viser mellemrummet ved bagvæggen bedre. Der er trods alt rimeligt åbent for luftgennemstrømning. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Annonce
Virkelig pænt og nydeligt brændeskur..   
Står selv og skal have lavet noget ligene på et tidspunkt, så dine billeder og arbejdstegninger er rigtig god inspiration! -mange tak fordi du ville dele det medos her inde på LDS.

Rigtig godt arbejdet   
Tak, det er jeg glad for at høre 👍

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Rigtig fint! Mellemrummet mellem brædderne i sidebeklædning giver fin ventilation og bør holde det meste slagregn væk.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis