Kommentarer til projekt: Kan Gulvvarme lægges i tomrør?

Her samles kommentarer til projektet: Kan Gulvvarme lægges i tomrør?

Kommentarer vises både her og på projektet.

Alsidig skolelærer, passioneret håndværker og dedikeret pædagogikstuderende. Jeg trives med at tage fat på diverse projekter og elsker at udforske nye horisonter. Udover mit arbejde som lærer, tilbyder jeg læremateriale til at lære tysk sprog og undervisningsmidler til skoler og institutioner.

Min kærlighed til naturen og miljøet fører mig til aktiv deltagelse i naturgenopretning og miljøbevægelse. Som projektkoordinator for den nye Naturskole i Ringe, er jeg stolt af at bidrage til børns forbindelse med naturen på.

Mine passioner strækker sig også til at skrive inspirerende blogindlæg for TheCityGirl, Viniko og Smieh.dk. Når jeg ikke er travlt optaget af mine mange projekter, nyder jeg at være i naturen med mine elskede hunde og børn. Sammen skaber vi uforglemmelige minder.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du IKKE
du får ikke varmen ud i gulvet som ønsket
Nej rør-i-rør virker ikke da det luft der er i mellem rørene isolere rigtigt godt - bedre end rockwool.

Alternativt skal du hælde væske i mellem rørerne - så du kan få noget væske overgang - men du kommer til at få et forholdvis stort tryktab igennem de indre rør.

Det er bedre at bruge gulvvarmeslange som normalt og så skifte dem om 100 år.
Du skriver, at du gerne vil kunne skifte PEX rørene, hvis der f.eks. går hul på dem. Du kan  ikke trække rørene ud gennem alle de bøjninger, der bliver på rørene. Desuden får du, som bredker også skriver, ikke overført varmen til betonen.

fase
Ja, okay. Det giver god mening. Jeg tænkte nok, at ideen var for simpel for at kunne være effektiv. Især når jeg ikke finder lignende fremgangsmåder nogen steder. Jeg tror jeg nøjes med den almindelige måde. ☺️
Tak for svar. Det var hurtig hjælp! 🙏

Alsidig skolelærer, passioneret håndværker og dedikeret pædagogikstuderende. Jeg trives med at tage fat på diverse projekter og elsker at udforske nye horisonter. Udover mit arbejde som lærer, tilbyder jeg læremateriale til at lære tysk sprog og undervisningsmidler til skoler og institutioner.

Min kærlighed til naturen og miljøet fører mig til aktiv deltagelse i naturgenopretning og miljøbevægelse. Som projektkoordinator for den nye Naturskole i Ringe, er jeg stolt af at bidrage til børns forbindelse med naturen på.

Mine passioner strækker sig også til at skrive inspirerende blogindlæg for TheCityGirl, Viniko og Smieh.dk. Når jeg ikke er travlt optaget af mine mange projekter, nyder jeg at være i naturen med mine elskede hunde og børn. Sammen skaber vi uforglemmelige minder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis