Kommentarer til projekt: Betonbord til haven

Her samles kommentarer til projektet: Betonbord til haven

Kommentarer vises både her og på projektet.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De ser flotte ud :) er der tre i alt? 
Jeg har lavet 2 små miniature borde i str forhold 1/5 for at se hvordan min beton arter sig og hvor meget jeg skulle vibrere og så  for at jeg ikke stod med 300 kg beton der bare skulle skrottes.
Betonen jeg har brugt er fiberbeton fra marlon og så har købt noget pulver til at komme i beton.
Og der har jeg kommet 1 spand sort beton for hver 3 spand alm beton 
Og derefter rørt lidt rundt derefter vibreret det godt 
Jeg har lavet 2 små miniature borde i str forhold 1/5 for at se hvordan min beton arter sig og hvor meget jeg skulle vibrere og så  for at jeg ikke stod med 300 kg beton der bare skulle skrottes.
Betonen jeg har brugt er fiberbeton fra marlon og så har købt noget pulver til at komme i beton.
Og der har jeg kommet 1 spand sort beton for hver 3 spand alm beton 
Og derefter rørt lidt rundt derefter vibreret det godt 
Fed ide. Rigtigt mandebord.
Hvad vil du bruge ilden til, ud over jeg selvfølgelig synes det ser fed ud.


Nyd livet.
Tak Ja det er et rigtig mandebord derfor tog det også hele foråret at overtale konen til at det kunne være hyggeligt 🤣vi bruger det til hygge,grille mashmellows og popcorn 
Så nu skal det bare lige blive godt vejr igen
Annonce
Flotte støbninger! 
Når du arbejder med fiberbeton, skulle det være muligt at lave tynde bordplader som ikke er tykkere end et par cm. Det hjælper gevaldigt på vægten.

I de tykkelser du fremviser her, kan du sagtens bruge helt almindelig beton som du selv blander, og putter en stump armeringsnet i, det er nok billigere end fiberbeton.

Du kan købe alm. Portland Cement, og blande med sort granitstenmel fra jem og fix, evt. tilsættes almindelig sand hvis du vil tone det lidt lysere end sort. 1:4 cement/stenmel giver en stærk blanding.

Blot et input hvis du vil have noget at eksperimentere videre med.

Elektronikteknikeren
Mange tak for info og det er helt sikkert noget jeg vil prøve da jeg har fået en bestilling fra en kollega som vil have et i rundt. Så når jeg er hjemme fra ferie det vil også være noget at transportere 🤣
Et lille hyggeprojekt, prøver at lave en rund støbeform til et nyt betonbord, prøver en prøve opstilling
Hvis du vil have en meget glat overflade på bordet, kan du bruge melamin som støbeplade.

Elektronikteknikeren
Jatak for rådet 😊👍 jeg har nu masser af støbeplader, det var mere fordi der var een som havde bestilt et rundt bord så det var mere for at finde ud af hvad der fungere bedst og ikke spilde en god støbeplade på at jeg nosser i det🤣
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis