Kommentarer til projekt: Udskiftning af brændeovn.

Her samles kommentarer til projektet: Udskiftning af brændeovn.

Kommentarer vises både her og på projektet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er blevet et godt resultat.
Med hensyn til glas, så har jeg den erfaring at sod på glassets inderside oftest brænder væk når man fyrer kraftig op. 
Der kan sidde noget en gang imellem i hjørner hvor varmepåvirkning ikke er så stor, men det kan man tage som en ekstra charme. 
Jeg ville i hvertfald nøjes med rengøring efter sæson, og ikke gå op i det daglig, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 18-02-2023 11:52:13

Det er blevet et godt resultat.
Med hensyn til glas, så har jeg den erfaring at sod på glassets inderside oftest brænder væk når man fyrer kraftig op.
Der kan sidde noget en gang imellem i hjørner hvor varmepåvirkning ikke er så stor, men det kan man tage som en ekstra charme.
Jeg ville i hvertfald nøjes med rengøring efter sæson, og ikke gå op i det daglig, 

 tap for tippet (og ros)   

-Det var også en mulighed, men synes nu personligt ikke det er så slemt når man gør det hver dag, men vil da skrive dit tip bag øret.

Sikke et godt projekt! Det lyder også til at du har gjort det relativt billigt :-D
Du nævner jo selv økonomien i det, men ved du hvordan det ville have været hvis du skulle få en faglært til at udføre hele? For det her er jo netop sådan noget der kan være med til at forbedre din friværdi en anelse. 

Dog er det nok ikke nok som alene projekt fra en eventuel sidste vurdering. Men vil helt klart tale for, da du får værdien for en faglært og ikke for dit gør-det-selv-budget.

Friværdien kan du jo så både bruge til optimering af dine lån som fx lavere bidragssats. Det kan også være udnyttelse af anden lånekombination som optimeres. Hvis du vil have lidt inspiration kan du prøve at se denne lille artikel: https://www.dinformue.dk/2022/10/05/skab-frivaerdi-i-din-bolig/ 

Husk i øvrigt også at tjekke om nogle realkreditinstitutter har nogle kampagner i forbindelse med udskiftning og ændring af en eller anden form for varmekilde. For det er der af og til. Og så kan du måske endda få lidt penge retur hvis det vel og mærke er dit realkreditinstitut :-)

Go' aften - og tak for delingen af dit indlæg

/Anders
Sikke et godt projekt! Det lyder også til at du har gjort det relativt billigt :-D
Du nævner jo selv økonomien i det, men ved du hvordan det ville have været hvis du skulle få en faglært til at udføre hele? For det her er jo netop sådan noget der kan være med til at forbedre din friværdi en anelse.
Tak for rosen Anders.

Jeg antager at det er en faglært - eller i mindste fald - en der ved hvad han laver som har udført opsætningen, da det er igennem firmaet jeg har bestilt både ovn og montering. Skorstensfejeren har til- og afmeldt brændeovn, så det bliver vidst heller ikke mere faglært end det kan blive?!... Så prisen i du ser i dette opslag er hvad jeg har givet er for hele opsætning som er inkl. faglærte folk (som du spørger til), så jeg er godt tilfreds taget tiderne i betragtning.   
 
Friværdien kan du jo så både bruge til optimering af dine lån som fx lavere bidragssats. Det kan også være udnyttelse af anden lånekombination som optimeres. Hvis du vil have lidt inspiration kan du prøve at se denne lille artikel: https://www.dinformue.dk/2022/10/05/skab-frivaerdi-i-din-bolig/ 
Et godt tip - tak for linket.   

Husk i øvrigt også at tjekke om nogle realkreditinstitutter har nogle kampagner i forbindelse med udskiftning og ændring af en eller anden form for varmekilde. For det er der af og til. Og så kan du måske endda få lidt penge retur hvis det vel og mærke er dit realkreditinstitut :-)
Har tjekket op og spurgt pænt, men de er hverken til at hugge eller stikke i desværre   vi har en bankrådgiver der desværre kan trylle alle vores låne ønsker dyre en alle andre?!   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis