Kommentarer til projekt: Gulv Varme under eksisterende Betongulv

Her samles kommentarer til projektet: Gulv Varme under eksisterende Betongulv

Kommentarer vises både her og på projektet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Projekter bruges til at fremvise et projekt, ikke til at stille spørgsmål, så du får nok bedre feed-back i forum, I stedet 🙂

Det sagt, så vil det vel fungere, men være enormt langsomtreagerende.. 
Du har ikke plads til at Bygge det ovenpå betondækket?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det vil ikke virke. Du får stort set ingen varmeoverførsel fra slanger og op til beton pladen. 
Du kan gøre det at du bruger aluminium varmefordelingsplader, Dem lægger du slangen i, og smører fliselim på overside med en tandspartel med ret store tænder. Så presses den op imod beton og der sættes en lille støtte under og ned til gulvet. Når du har 3-4 stykker til at sidde korrekt så lægger du en forskalling på begge flanger, borer igennem forskalling og alu flangen -sætter rawl plug i og skruer det fast. Den operation skal være færdig inden fliselim størkner. Det vil sige inden for ca. 2-3 timer. for hver etape. 
Når du kommer hen til enden vendes om og en tur tilbage. Det vil give varme i gulvet men langsomt til at regulere. Det betyder normalt heller ikke noget bare du holder fremløbs temperatur ret lav. Så termostat ikke skal slukke ret ofte. 
Og så 200 -250 mm isolering under. 
Her kan du så bruge dine forskallinger til at ned stroppe et nyt loft. husk ingen dampspærre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis dit betondæk er støbt sammen med sokkel/mur, får du et gevaldigt varmetab ud til pipfuglene, med mindre du isolerer soklen udvendigt.

Så er det bedre at rille ned i gulvet oppefra, og lægge fliser ovenpå. Du vil stadig have et varmetab ud mod ydermure, hvis denne ikke er isoleret, men varmen vil her ligge højere oppe, så der kan køres med lavere temperatur, og dermed mindre varmetab.

Elektronikteknikeren
Hvis beton dækket varmes op tror jeg kun der er mindre forskel på varmetab om det varmes op nedefra eller oppefra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har lavet et ligne nummer i mit gamle hus. Jeg brugte 16 mm slange hvor jeg lagde de her varmefordelingsplader om som bruges til træ gulve og skruet dem godt fast. Her efter fik jeg sprøjtet skum isolering på det virkede godt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis