Kommentarer til projekt: Udvide betonhul

Her samles kommentarer til projektet: Udvide betonhul

Kommentarer vises både her og på projektet.

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ville nok få mere respons hvis du stiller det som et spørgsmål i forum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad skal jeg bore op med? Hullet er lavet med små betonbor og mejslet ud. 

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
hvor stort hul er der behov for

Sillebak skrev den 16-11-2022 19:30:48

Hvad skal jeg bore op med? Hullet er lavet med små betonbor og mejslet ud. 

 Min antagelse var der skulle bruges diamantbor. Hul/mejsel metoden er også fin, men så tror jeg ikke rigtig jeg kan gennemskue, hvad du har brug for input til? :)


 

Annonce
kloakrøret er 50 mm. Problemet er at jeg kun vanskeligt kan bruge en mejsel i 50 cm dybde, uden en større udgravning under fliser. Umiddelbart skal jeg bare have købt et diamantbor, kendte dem ikke! Regner med at lukke med tec7, bedre forslag?
vh Ib

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
TEC7 er vel fint, men tror umiddelbart du får lige så svært ved at fuge det, som du gør ved at banke med mejsel - med mindre det er en af de store brønde du kan kravle ned i og lave det fra indersiden.

Synes dog du skal vælge en anden løsning og lave hullet 70 mm. og skumme med brøndskum som tætning.

Jeg tænker du er ved at lave en “plasker”? (Rører stikker ud på den anden siden).

Må man spørge, hvad brønden og afløbet er til? :)

 

Gravko skrev den 16-11-2022 21:34:31

TEC7 er vel fint, men tror umiddelbart du får lige så svært ved at fuge det, som du gør ved at banke med mejsel - med mindre det er en af de store brønde du kan kravle ned i og lave det fra indersiden.

Synes dog du skal vælge en anden løsning og lave hullet 70 mm. og skumme med brøndskum som tætning.

Jeg tænker du er ved at lave en “plasker”? (Rører stikker ud på den anden siden).

Må man spørge, hvad brønden og afløbet er til? :)

 en direkte uansvarlig og ulovlig  anbefaling du kommer med , vil kun give problemer

nu kommer det jo an på hvad der løber i røret , men uanset hvad det er , bliver det aldrig lovligt
Det er en ca 30 cm diameter regnvandsbrønd, 59 mm afløb er fra en 4 m bred afvandingsdræn (  )https://www.jemogfix.dk/afvandingsdraen-med-metalrist-1-meter/4211/9031553/

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
bredker skrev den 16-11-2022 23:06:59

 en direkte uansvarlig og ulovlig  anbefaling du kommer med , vil kun give problemer
nu kommer det jo an på hvad der løber i røret , men uanset hvad det er , bliver det aldrig lovligt

 Min fejl, hvis det et tilfældet. Det har været min forståelse at manchet ikke er nødvendig, hvis det er en plasker der laves, hvilket var det jeg efterfølgende spurgte ind til.


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis