Kommentarer til projekt: Fjerne fugtpletter/rande fra lakerede møbler

Her samles kommentarer til projektet: Fjerne fugtpletter/rande fra lakerede møbler

Kommentarer vises både her og på projektet.

Kurt B. Andersen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtig fin demonstration, - og et imponerende godt resultat   
Metoden kurta viser er rigtig god til moderne lakarbejder. Mit gæt er, at metoden klarer 99% af opgaverne, men...

... står du med et gammelt bord, overfladebehandlet som fransk polering (shellak) eller celluloselakeret duer det ikke. Der skal anvendes traditionel sprit/ild behandling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Min varmepistol er så gammel, at jeg har ingen ide om, hvor varm luft den laver. Den har kun en mulighed - varm eller lad være. Den jeg har hjemme er på 1000 w og ca. 40 år gammel, og den varmer så meget, at jeg typisk holder den længere væk, end den man ser på videoen. Det var en lånepistol, som formentlig varmede mindre og fik mig til at holde den tættere på.
Som jeg husker det, har jeg aldrig prøvet metoden på shellak eller celluloselak, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Det har typisk været på møbler, som formentlig har været lakeret med syrehærdende lak, som man brugte meget i fra 60.erne og fremad.

Kurt B. Andersen
Det er netop fordelen kurta. Risikoen for at futte hele hytten af, er stærkt reduceret med en varmepistol.

Med moderne lak behøver du ikke bekymrer dig om temperatur. Du kan bruge en tilfældig flammekaster, og så bare holde skarpt øje med overfladen som du har gjort.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis