Kommentarer til projekt: Istandsættelse / renovering af teak møbel

Her samles kommentarer til projektet: Istandsættelse / renovering af teak møbel

Kommentarer vises både her og på projektet.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej MiaNissen
Det er ikke givet, at du blot kan skifte til en anden slags hængsler. Til det vil jeg anbefale at tage lågerne og skabet med til en lokalt snedkeri og høre hvad de kan hjælpe med - der findes SÅ mange forskellige slags.

Men jeg mener bestemt at man stadig kan købe hængsler magen til dine, prøv f.eks. at sammenligne med dem herinde: https://www.beslagskassen.dk/h%C3%A6ngsler_indboringsh%C3%A6ngsler-c-54_150.html?bgsid=98ff34750ac5ef81dc27ac1d5df3bf2e

Hvis ikke du kan finde nogen magen til, kan du skrue dem ud og lægge dem i koncentreret malerrens natten over. Så vil den resterende maling være lige til at skrubbe af. Du kan så rede dit ødelagte hængsel ved at slibe det op med sandpapir og slutteligt en polering. (og placere det nederst, hvor det er mest skjult)

Mvh.
Esben

Rettelse:
Ved nærmere eftersyn kan jeg se dine beslag er 'slået i' og ikke skruet. Prøv ganske forsigtigt med en flad skruetrækker og noget beskyttende bagpå at lirke det ud. Eller forsøg at lirke det ud med f.eks. en knibtang.
Sidder hængslet så lidt for løst når du vil have det i igen kan du putte en smule hvid snedkerlim i hullerne før du sætter det i igen. Det vil få træet til at udvide sig en smule og så vil limen sætte sig.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også