Lige monteret vaskemaskine, men hvordan tætner jeg afløb

Always
Always
Postnr: 8700
Always Always

Slangen til afløb har jeg bare puttet i rører i væggen men det luft tæt hvordan tætner jeg det så jeg ikke får afløb luft i bryggers

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Dit rør fra vaskemaskinen ender da formentlig i en vandlås, så du ikke får lugt i dit bryggers. Slangen fra vaskemaskinen skal ikke afsluttes lufttæt.

fase
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Du kan i trælasten købe en lille dåse sanitetskit. Men sørg for at slangen er fikseret ved studsen. Hvis afløbet er meget større i DIameter end slangen, så fix med en reduktion.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det skal ikk være tæt ved studsen. Afløbet går igennem vandlås nede i gulvet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Always
Always
Always Always

røret i væggen kommer der luft op af? har været i bauhaus og købt en reducerings gummi ring og sæt i pp røret og så slangen fra vaskemaskinen i 

Always
Always
Always Always

hvis der er vandlås i gulvet så burde der vel ikke kommer luft ud af røret? som om der er overtryk?

karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Der mangler en vandlås , det er  sikkert...... 

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Always
Always
Always Always

Har to afløb et til vask og et til tørre skal der vandlås på dem begge?

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Hvis der ikke lugter af kloak ville jeg ikke gøre noget. Lugter det så skal der prop på den ene og vandlås på den enden HVIS begge maskiner kan få afløb i den samme. Ellers må du investere i 2

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Lhedevang
Lhedevang
Postnr:
Lhedevang Lhedevang

Er det begge 2 kloakafløb du har afbilledet på billedet? Du skal have 1 afløb og så skal du have et rør med aftræk i det fri til tørretumbleren, medmindre vi taler om en kondenstørretumbler? 

Always
Always
Always Always

lige nu samler tørretumbler vand i en beholder vil koble den til afløbet så den ikke skal tømmes hvergang.

Har kontaktet vvs der stod for afløbet og de siger der vandlås i gulvet så siden der kom luft ind er vel fordi der ikke er kommet vand ned i låsen eller?

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Har kontaktet vvs der stod for afløbet og de siger der vandlås i gulvet så siden der kom luft ind er vel fordi der ikke er kommet vand ned i låsen eller?

Når der er vandlås i gulvet, kommer afløbet fra din vaskemaskine og tørre tumbler naturligvis ud over vandlåsen. Ellers ville det lugte af kloak. Så du behøver ikke lukke det tæt.  Nu har du ikke skrevet, hvilken dimension røret i væggen har, men er det 110 mm. kan du bruge den reduktion, som er nævnt ovenfor samt et grenrør, så der er en tilslutning til hver maskine. På dit billede af røret i væggen ser det ud til at det ikke er en muffeende, der stikker ud af væggen. Er det tilfældet skal du også have en skydemuffe til det rør.  

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.