Stand på murværk ved huskøb

Hej med jer :) Vi står og har forelsket os i en dejlig muremester villa fra 1932, huset er generelt passet godt på med nyere tag, gulve, gulvvarme osv. MEN, der har desværre ikke været tid til at holde liv i murværket og nu er de blevet skilt og huset sat til salg.

Spørgsmålet er så: Står huset til en komplet omfugning eller hvad syntes panelet om dette? Der er en sætningsskade i det ene hjørne af huset som jeg som helt ny i dette hus halløj syntes der rigtig kedelig ud, udover dette er fugerne mange steder angrebet af murbier og der er et par enkelte frostsprængte mursten men er dette normalt ved et hus af denne alder og hvad vil sådan noget koste at lave?

Samtidig undre vi os meget over at der er mellemrum mellem mursten og det 2 år gamle tag?

Mvh. De forhåbentlig snart nye husejere :)

Hej med jer :) Vi står og har forelsket os i en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville gå langt uden om det hus. Der er konstateret sætningsskader, og der er fortsat bevægelse, så ALT kan ske, herunder at huset knækker midt over. Taget ser ud som et dårligt udført gør-det-selv projekt, og det samme gør sig gældende med det underlige, påklistrede udhæng. Hvis det havde været en bil, havde den fået klippet pladerne.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

100.000 er vel noget når man kan få nye fuger i hele huset for 100.000 men jeg protestere ikke udover på det måske lidt forhastede vurderinger som af og til kommer f.eks fra Dan som vil gå langt udenom selvom han ikke ved om det er et hus til 300.000 kr på 300kvm med 10 tønder land til. Det samme gælder lidt den kommentar du lige skriver "sminket lig" du har set 2 vægge og intet andet og aner intet om hverken pris eller beliggenhed, konstruktivt !!

Nu gik spørgsmålet jo på bygningen, så grundens størrelse er i den sammenhæng irrelevant. Og selv om prisen kun skulle være 300.000 kr., er det stadig 300.000 spildt, hvis huset brækker sammen. Den eneste grund til at købe ejendommen ville være at købe til nedrivning. Så er grunden selvfølgelig relevant. Og man kommer ikke langt med et nedslag på 100.000 kr.

Hvis jeg må blive i bil-analogien: man behøver ikke at se på alufælgene og læderindtrækket, hvis man kan stikke en skruetrækker gennem bunden og panelerne.

Men ligemeget: det er jo dine penge.

Good Luck - you need it!


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Tak for de rosende ord vedrørende min person.

Jeg vil anbefale at kontakte en byggesagkyndig for en køberrådgivning, hvilket er pengene værd.

Jeg udfører køberrådgivninger i næsten hver uge.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis