Gammel bordsav gør mig sindssyg

Da jeg overtog mit hus fik jeg nogle gamle snedkermaskiner med. Bl.a. en gammel Slejpner bordsav. Den kørte fint i starten, men da jeg skiftede klinge begyndte maskinen at give problemer. Den slog alt strøm i huset fra. 

Jeg forsøgte at skifte tilbage til den oprindelige klinge, men det hjalp ikke rigtig. Der sidder sådan nogle små afstandsskiver ved klingen som jeg muligvis ikke har sat på samme måde som før. Men kan det virkelig være det der er problemet? Jeg tænker om de skal sidde på en bestemt måde for måske at modvirke vibrationer der så evt. kan få maskinen til at gå i baglås.  Bare en teori, for jeg synes det er mærkeligt at den pludselig ikke virker. 

Håber på et mirakel herinde da jeg virkelig har brug for en bordsav til mit nuværende projekt med nyt køkken og hjemmelavet bordplade. 

Får jeg ikke skidtet fikset må jeg nok investere i en ny sav. 

Da jeg overtog mit hus fik jeg nogle gamle... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ikke et øje tørt   

Nu kan jeg så bedre se savtypen. Ved ordet bordsav fik jeg en forestilling om en sav der står på et bord. Hold da op hvilken fin sav du har.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja - man er da næsten ked af, at du fandt fejlen - for det er godt nok en fin sav, der ville "passe godt i mit værksted" ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg havde faktisk besluttet mig for at skille mig af med mine 4 maskiner. Nu bliver det så kun 3. Udfordringen er bare at saven er den eneste der rent faktisk kunne komme ud af døren 😒


Så må du jo banke et HUL og fixe det igen.     eller sætte en bredere dør i.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 02-11-2018 18:01:11

Så må du jo banke et HUL og fixe det igen.     eller sætte en bredere dør i.

Eller prøve at skille maskinerne lidt ad 😁 De er jo for pokker kommet derind engang. Og jeg gætter på man ikke har bygget værkstedet rundt om maskinerne 😂

Annonce

Nå ja ka da godt se du ikke er til lidt humor, det vil jeg selvfølgelig undskylde.

Men engang imellem er det  med en smule humor er jo ikke altid lige velkommen.

Ta'  det nu ikke for personligt. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 02-11-2018 20:54:28

Nå ja ka da godt se du ikke er til lidt humor, det vil jeg selvfølgelig undskylde.

Men engang imellem er det  med en smule humor er jo ikke altid lige velkommen.

Ta'  det nu ikke for personligt. 

 Jeg forstod nu godt humoren. Derfor ikke mindre end 2 smileys i mit indlæg 😉 Tror muligvis det var dig der tog det lidt personligt 😉

Nej slet ikke.   

Held og lykke med at få dine maskine/r ud.

Og go' aften & Weekend.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hej! 

Jeg har en powertool 2240 båndsav og skulle have en ny drivrem, ca 30 cm i diameter. Jeg bestilte den hos Harald Nyborg, men da jeg ville hente den Kostede den den nette sum af 529 kr derfor bad jeg dem sende den retur. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en drivrem til Powertool til en ordentlig pris??? Powertool vil IKKe handle med private. Prisen er gudhjælpe mig en  femtedel af hele maskines pris

Der må stå en længde og type på drivremmen, så kan de købes mange steder. 

Jeg handler normalt sådanne ting hos Brøndum elektro i Viborg. Jeg har kigget på deres hjemmeside og kan finde andre drivremme end lige netop den, men pr. telefon er de eksperter i at finde noget der passer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis