Loftlampe lyser konstant - og slukker ikke på kontakten.

Hej! 

Jeg har sat en loftlampe op, der på helt almindeligvis skulle kobles med blå til blå og brun til brun ledning. Efter at have tændt på relæet igen, begyndte den på at lyse. Og den kontakt jeg mener bør tænde og slukke for den, er den på billedet. Kan en ekspert se, om noget skulle være samlet forkert? 

Hej!  Jeg har sat en loftlampe op, der på helt... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er billede af automatsikringer. Der må sidde nogle relæer m.m. i en anden tavle når afbryder ser sådan ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi er næsten lige flyttet ind og jeg har selv kun nået at hænge to lamper op i køkkenet. De tænder og slukker fint  

Det andet er jeg bange for blir for teknisk for mig... Troede bare man hang en lampe op og wupti. 

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Som el mand skriver så skal der være nogle relæer.

Den trykknap er et svagstrøms tryk og denne kan ikke tænde lampeudtaget uden en form for styring.

Så må du på jagt efter et sted hvor sådan en styring ku gemme sig, det kun være loft,kælde,skunk eller andre ligende steder.

Der er et par loft rum jeg endnu ikke har besøgt. Troede bare ikke man hang relæer sådanne steder, men det er absolut det eneste sted de kan være!

Hvis ikke du finder noget må du nok ringe til det nummer der er reklameret med på tavlen. Der må være en der har lavet det og som ved hvordan det hænger sammen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svarene Jeg fandt to store tavler på et loftrum, men jeg lader en autoriseret om denne. Gider simpelthen ikke rode med det, når det skal være så teknisk. Men tak igen.

Og kom så venligst tilbage med en konklusion når du har haft besøg. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis