Loftlampe lyser konstant - og slukker ikke på kontakten.

Imaster
Imaster
Postnr:
Imaster Imaster

Som el mand skriver så skal der være nogle relæer.

Den trykknap er et svagstrøms tryk og denne kan ikke tænde lampeudtaget uden en form for styring.

Så må du på jagt efter et sted hvor sådan en styring ku gemme sig, det kun være loft,kælde,skunk eller andre ligende steder.

KasperT
KasperT
Postnr: 2740
KasperT KasperT

Der er et par loft rum jeg endnu ikke har besøgt. Troede bare ikke man hang relæer sådanne steder, men det er absolut det eneste sted de kan være!

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Hvis ikke du finder noget må du nok ringe til det nummer der er reklameret med på tavlen. Der må være en der har lavet det og som ved hvordan det hænger sammen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
KasperT
KasperT
KasperT KasperT

Tak for svarene Jeg fandt to store tavler på et loftrum, men jeg lader en autoriseret om denne. Gider simpelthen ikke rode med det, når det skal være så teknisk. Men tak igen.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Og kom så venligst tilbage med en konklusion når du har haft besøg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
KasperT
KasperT
KasperT KasperT

Nu har elektrikkeren været og kigge på det. For at løse problemet, ville det kræve en omprogramering med computer inde i det her relæ. Det var noget der ville tage sin tid, så vi sprang en smule over hvor gader er lavest og fik det sådan, at loftlampen nu bare tænder og slukker sammen med en anden loftlampe i gangen. 

Nu er der styr på det, så nu er det videre til næste opgave Jeg har lige hængt en kæmpe lysekrone op over spisebordet og det gik noget nemmere, så nu er jeg ved mod igen ;-) 

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Ja hvis ikke det er en elektriker der er vant til at rode med ihc og plc mv. så vil det tage noget tid for ham at sætte sig ind i. Men kan du finde en der har styr på software og interface tager det ikke længe at få noget fornuftigt op at køre.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.