Loftlampe lyser konstant - og slukker ikke på kontakten.

Hej! 

Jeg har sat en loftlampe op, der på helt almindeligvis skulle kobles med blå til blå og brun til brun ledning. Efter at have tændt på relæet igen, begyndte den på at lyse. Og den kontakt jeg mener bør tænde og slukke for den, er den på billedet. Kan en ekspert se, om noget skulle være samlet forkert? 

Hej!  Jeg har sat en loftlampe op, der på helt... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal jeg gøre

Nu har elektrikkeren været og kigge på det. For at løse problemet, ville det kræve en omprogramering med computer inde i det her relæ. Det var noget der ville tage sin tid, så vi sprang en smule over hvor gader er lavest og fik det sådan, at loftlampen nu bare tænder og slukker sammen med en anden loftlampe i gangen. 

Nu er der styr på det, så nu er det videre til næste opgave Jeg har lige hængt en kæmpe lysekrone op over spisebordet og det gik noget nemmere, så nu er jeg ved mod igen ;-) 

Ja hvis ikke det er en elektriker der er vant til at rode med ihc og plc mv. så vil det tage noget tid for ham at sætte sig ind i. Men kan du finde en der har styr på software og interface tager det ikke længe at få noget fornuftigt op at køre.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis