Gasfyr løber

Vores gasfyr står og løber. Har fundet ud af at det er denne ventil den er gal med. Den lader til at lukke vand ud fra anlægget.

Må man selv skifte den? Og hvad hedder den? Synes umiddelbart den ser ud til at være simpel at skifte...

Vores gasfyr står og løber. Har fundet ud af at... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så, nu kom den nye ventil endelig! Posten smed den første bestilling væk.

Nå jeg er så løbet ind i en udfordring. Jeg kan ikke skrue på den store møtrik pilen peger på, det virker til at hele det rørstykke er klemt sammen og ikke skruet sammen! Det er vinklet ind bag en radiator, så jeg kan ikke skrue på det hele da det så rammer radiatoren... 

Skal jeg skære det fra hinanden? Og hvordan skal jeg så samle det igen?

Det er rustfrit presrør du har der. Der er nok ikke anden udvej en at skære det helt oppe ved Sikkerhedsventilen for at kunne dreje det af.

For at samle det igen kræver det en pressemaskine. Hvis afløbet er lige nede under ville jeg lave det i 22 blød kobberrør, så kan du nøjes med en 3/4-22 conex overgang med nippel, husk støttebøsning. Og så bukke det i pænt i hånden. Det er det billigste.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Kan du ikke tage et billede, som viser, hvordan ventillen er skruet sammen ovenover. Måske er det til at skille ad fra oven.


fase
S. Fabrin skrev den 18-08-2018 11:59:06

Kan du ikke tage et billede, som viser, hvordan ventillen er skruet sammen ovenover. Måske er det til at skille ad fra oven.

 Kan det her bruges?

Det er godt nok tæt på, men hvis jeg sammenligner med det første billede, tror jeg, at du kan begynde med forskruningen øverst mod beholderen. Prøv at skrue den løs og se om du så ikke kan vippe hele arrangementet ud, så du kan komme til at skille det ad.


fase
Annonce

Kan du ikke skille det ad, er det ikke nogen katastrofe. Det stykke du peger på kan nemt erstattes hele vejen ned af noget 30-40 mm afløbsrør. Det er den mest almindelige metode da det faktisk ikke må være skruet sammen. Eller rettere man skal kunne kigge ind og se dryppene. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvad er det for noget vås, hvordan vil du ellers samle et rør hvis det ikke må skrues sammen?

Enden af røret skal ende skråt skåret over gulvafløb eller tragt så dryp rigtig nok kan ses.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg ser det normalt ikke samlet på det sted, men et større plastrør der går op under for at opsamle det ud strømmende vand.

Og ja det er også set med slangeforbindelser, men der må man være opmærksom på at lysning i røret ikke formindskes. 

Så helt vås er det ikke, men måske du har en bedre løsning til trådstarter, når nu det er lavet på så dum en måde. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så er det bedst at bruge kobberrør eller afløbsrør?  

Hvis det er afløbsrør, skal der vel også bruges en slags overgang fra 3/4"?

Det kommer an på hvad du har lyst til at se på fremover,

 Hvis du laver det i afløbsrør lader du det bare slutte 5cm under Sikkerhedsventilen. Husk at fastgøre røret til væggen.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis