bærende væg?

Aeln
Aeln
Postnr:
Aeln Aeln

Hej Alle, 

Vi er i gang med at istandsætte vores entre. Vi vil derfor gerne have fjernet et stykke mur, fra en døråbning men vi er i tvivl om det kan skabe problemer med stykket over dørpartiet. Om det er en del af en bærende væg? 

Indtil videre har vi fjernet dørkarm og slået stykker af muren af (markeret med blå ring) dette bestod af leca. Stykket over døren ser bare anderledes ud.. er der mon en der har et viden omkring dette?

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

Den tror jeg ikke bærer noget. Går spærene ikke parallelt med døren? 

Hvilket loft har du i entreen? Kan du pille en loftplade ned og se hvad der er ovenover døråbningen og se om det støtter på muren? Eller gå på loftet

Aeln
Aeln
Postnr:
Aeln Aeln

Vi har betonloft(?) sådan nogle plader. Der er en 1. Sal ovenpå så kan ikke tjekke det den vej igennem  :-) 

Aeln
Aeln
Postnr:
Aeln Aeln

Det stykke væg der er lige ovenover det vi vil fjerne på tegningen, som adskiller køkken og stue på 1. Sal er fjernet før vi overtog, og der er støbt gulv ovenpå.

Børgealle
Børgealle
Postnr: 5700
Børgealle Børgealle

Umiddelbart er væggen/overliggeren bærende set ud fra betonelementernes linjer. I kan formentlig godt fjerne vægstykket af leca, men overliggeren skal blive liggende. 

Aeln
Aeln
Postnr:
Aeln Aeln

Tak! Øv, jeg tænkte det nok. Er det muligt bare at fjerne noget af den, eller er det et no go? :-) 

Børgealle
Børgealle
Postnr: 5700
Børgealle Børgealle

Det er der ingen chance for at vi kan svare på når vi hverken kender armerings placering eller last... så hvis du skal bruge at svar fra LDS, så er det no go.

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

Ja hvis der er beton loft så må den nok hellere blive liggende grunden til at jeg tvivlede var fordi jeg kunne se at loftet i tilstødende rum ikke ligner beton (fordi de ligger den anden vej?) eller er det er andet loft?

Aeln
Aeln
Postnr:
Aeln Aeln

Nej det er det samme, bare på modsat led😁

Aeln
Aeln
Postnr:
Aeln Aeln

Hvad tænker i mht leca blokkene, er det mon uden fare at fjerne dem, eller støtter de også? 😁

Vil du være med? Log ind for at svare.