Kan mit vindue fixes eller er det nyt på?

Pizzabager
Pizzabager
Postnr: 2750
Pizzabager Pizzabager

Jeg er gået igang med at male vinduer, og et par af dem har det skidt, jeg håbede de kunne reddes, men jeg har lige kradset lidt i dem idag, og ved ikke om sådan noget kan fixes. det her er det værste hjørne, nogen af de andre hjørner har også lidt men ikke lige så slemtl, det behøver ikke være en løsning der holder de næste 50 år, men gider heller ikke en masse arbejde for noget der kun holder 5 år.. så hvad er jeres mening, kan det fixes. det skal siges at jeg har ikke fået kradset alt dårligt træ ud endnu.

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

ikken nemt men der kan vel altid sættes en "lus" ind (et stykke træ der er tilpasset) men skaden/rådet er sikkert opstået p.g.a. manglende vedlighold/maling det ser ikke umiddelbart ud til at det vindue tidligere har fået maling og så rådner det altså.

Pizzabager
Pizzabager
Pizzabager Pizzabager
mfrost skrev den 16-07-2018 11:05:16

ikken nemt men der kan vel altid sættes en "lus" ind (et stykke træ der er tilpasset) men skaden/rådet er sikkert opstået p.g.a. manglende vedlighold/maling det ser ikke umiddelbart ud til at det vindue tidligere har fået maling og så rådner det altså.

Jeps det ser skidt ud, det er delvist min egen skyld, vi har boet her i 8 år, men det var allerede skadet da vi flyttede ind, så måske skaden allerede var sket der..

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

personligt ville jeg nok skifte det vindue et nyt trævindue malet fra fabrik fåes fra 14-1500 kr. og opefter

Rantzau
Rantzau
Postnr: 2970
Rantzau Rantzau

Udskiftning af bundkarm er en simpel operation. Du kan gøre det selv eller få en tømrer til opgaven.

Prisen og tidsforbruget er stort set den samme om du laver en nødreparation eller gør det ordentligt første gang.

Pizzabager
Pizzabager
Pizzabager Pizzabager
Rantzau skrev den 16-07-2018 12:14:08

Udskiftning af bundkarm er en simpel operation. Du kan gøre det selv eller få en tømrer til opgaven.

Prisen og tidsforbruget er stort set den samme om du laver en nødreparation eller gør det ordentligt første gang.

ja og hvis det kun var det og resten var fint, så havde jeg nok også gjort det, men jeg kan også se skader i flere af de andre hjørner, og vinduet ved siden af har også lidt, så begynder og tænke det er lidt for meget arbejde, det er noget dyrere og få skiftet begge vinduer, især fordi vi skal have nogen ret kraftige lydruder i, men de nuværende ruder er vist ret dårlige isoleringsmæssigt, og skulle de også skiftes, så kan det vist ikke betale sig..

jeg må hører om nogen priser på at få skiftet dem, heldigvis er det kun de 2 syd vendte der er i så skidt stand, øst, vest og nord ser ikke ud til at være i så dårlig stand så de ikke kan slibes og males

Rantzau
Rantzau
Postnr: 2970
Rantzau Rantzau

Det er nok en fornuftig disposition med en udskiftning til nye vinduer, da andre faktorer som lyd og isoleringsgrad også spiller ind.

Undersøg samtidig eventuelt tilskud til energiforbedringer - det luner om ikke andet, så på tegnedrengen   

Pizzabager
Pizzabager
Pizzabager Pizzabager

Nå jeg gik på nettet og fandt et af de der 3 tilbud ting, jeg får så også kontakt til 3 tømrer, de 2 af dem har været ude og kigge og måle, den sidste der ikke var ude og måle ringede og bad og nogen ca mål så ville han sende et tilbud.. jeg har modtaget 1 tilbud fra en af dem der var ude og måle, og det er på 19500 kr, det er muligt de andre tilbud bliver billigere, men det er godt nok dyrt. så nu er jeg gået igang med at fixe vinduet, 

Jeg har skåret det meste af det dårlige af, der skal fjernes lidt mere, jeg kan ikke bare skære et helt firkantet hul ud og lukke mekanismen som godt kan ses i bunden, skal jo stadig kunne kører frit derinde, så er igang med at skære det i niveau, også skære en klods rimelig præcist så den passer i de forskellige lag, det skal nok blive besværligt, og jeg er ikke den store emil fra lønneberg, men håber det går, så vil jeg sætte klodsen i med godt med lim på samtlige flader(undtaget der hvor låse mekanismen er)  og lave nogen huller til undersænket skruer, og til sidst fylde div kanter ud med plastik træ.. 

De andre skader på vinduet rundt omkring, ser ud til jeg godt kan slibe dem ned og male over med godt med maling, og håbe på det holder de 10 år jeg forventer..

Hvordan lyder min plan?? 

Brannigan
Brannigan
Postnr: 5800
Brannigan Brannigan

Har du rådskadedækning på din forsikring? 

Jeg har netop fået forsikringen til at dække 1 vindue og en bundkarm. Det er ikke mange penge, men netto får jeg vel et tilskud i niveau tkr. 10

Pizzabager
Pizzabager
Pizzabager Pizzabager

Nej desværre, vinduerne var allerede beskadigt da vi flyttede ind, så det står på vores forsikring. at jeg så ikke har gjort noget ved det i 8 år gør ikke sagen bedre

Brannigan
Brannigan
Postnr: 5800
Brannigan Brannigan

@Pizza... Fair nok. Der er bare mange der overser muligheden for dækning. :-)

Pizzabager
Pizzabager
Pizzabager Pizzabager

Nå nogen timers arbejde senere, det går faktisk lige ud af landevejen indtil videre, hullet er lavet færdigt, klodsen er lavet. og nu skal den så sættes i. sætter man den kun med lim og skruetvinge, eller sætter jeg skruer i med det samme?

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Det er en værre gang klamp, men hvis det kun skal holde nogle år så...

Nedbrydningen er jo i gang i det ikke udskiftede træ.

Indhente tre tilbud på udskiftning af et enkelt vindue!!!

Du kunne da starte med at spørge den lokale tømrermester. 

Pizzabager
Pizzabager
Pizzabager Pizzabager
Orla Nautrup skrev den 06-08-2018 13:05:11

Det er en værre gang klamp, men hvis det kun skal holde nogle år så...

Nedbrydningen er jo i gang i det ikke udskiftede træ.

Indhente tre tilbud på udskiftning af et enkelt vindue!!!

Du kunne da starte med at spørge den lokale tømrermester. 

Nå nå der er nok en der har trådt i natpotten her til morgen.....

Nu vil jeg ikke kalde mit arbejde for en gang klamp, men ja, det er bestemt ikke den rigtige måde at lave et vindue på. 

Men skulle det være helt rigtigt, var det langt mere der skulle fjernes og flere hjørner der skulle laves, også er jeg tilbage ved om det ikke bare er nemmere at få udskifte begge vinduer, også kommer jeg tilbage til prisen på knap 20000 kr, som jeg ikke lige synes jeg har råd til nu...

Ang. de 3 tilbud, så er det sådan nogen sider på nettet der gør det, jeg skriver til en side også får man 3 tilbud, jeg har ikke valgt det skulle være 1, 3 eller 5. 

jeg kunne også skrive til den lokale tømrermester, der er 19 af dem i ballerup, hvem af dem skal jeg skrive til?, hvem er den lokale???

men du må da undskylde jeg prøvede de 3 tilbud fra nettet, har ikke prøvet det før, og uden den store succes denne gang, gør jeg det nok heller ikke igen, og også undskyld jeg ikke kender den lokale tømrer, samt undskyld jeg laver den lidt nemme løsning fordi jeg ikke kender den helt rigtige da jeg ikke er tømrer, og for den sags skyld undskyld for jeg drikker en øl mens jeg arbejder... 

Kan du have en god dag

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Hvorfor køber du ikke bare selv et nyt vindue og sætter det i. Det er ikke den sværeste opgave.

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.