Kan mit vindue fixes eller er det nyt på?

Jeg er gået igang med at male vinduer, og et par af dem har det skidt, jeg håbede de kunne reddes, men jeg har lige kradset lidt i dem idag, og ved ikke om sådan noget kan fixes. det her er det værste hjørne, nogen af de andre hjørner har også lidt men ikke lige så slemtl, det behøver ikke være en løsning der holder de næste 50 år, men gider heller ikke en masse arbejde for noget der kun holder 5 år.. så hvad er jeres mening, kan det fixes. det skal siges at jeg har ikke fået kradset alt dårligt træ ud endnu.

Jeg er gået igang med at male vinduer, og et par... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nå nogen timers arbejde senere, det går faktisk lige ud af landevejen indtil videre, hullet er lavet færdigt, klodsen er lavet. og nu skal den så sættes i. sætter man den kun med lim og skruetvinge, eller sætter jeg skruer i med det samme?

Orla Nautrup skrev den 06-08-2018 13:05:11

Det er en værre gang klamp, men hvis det kun skal holde nogle år så...

Nedbrydningen er jo i gang i det ikke udskiftede træ.

Indhente tre tilbud på udskiftning af et enkelt vindue!!!

Du kunne da starte med at spørge den lokale tømrermester. 

 Nå nå der er nok en der har trådt i natpotten her til morgen.....

Nu vil jeg ikke kalde mit arbejde for en gang klamp, men ja, det er bestemt ikke den rigtige måde at lave et vindue på. 

Men skulle det være helt rigtigt, var det langt mere der skulle fjernes og flere hjørner der skulle laves, også er jeg tilbage ved om det ikke bare er nemmere at få udskifte begge vinduer, også kommer jeg tilbage til prisen på knap 20000 kr, som jeg ikke lige synes jeg har råd til nu...

Ang. de 3 tilbud, så er det sådan nogen sider på nettet der gør det, jeg skriver til en side også får man 3 tilbud, jeg har ikke valgt det skulle være 1, 3 eller 5. 

jeg kunne også skrive til den lokale tømrermester, der er 19 af dem i ballerup, hvem af dem skal jeg skrive til?, hvem er den lokale???

men du må da undskylde jeg prøvede de 3 tilbud fra nettet, har ikke prøvet det før, og uden den store succes denne gang, gør jeg det nok heller ikke igen, og også undskyld jeg ikke kender den lokale tømrer, samt undskyld jeg laver den lidt nemme løsning fordi jeg ikke kender den helt rigtige da jeg ikke er tømrer, og for den sags skyld undskyld for jeg drikker en øl mens jeg arbejder... 

Kan du have en god dag



Hvorfor køber du ikke bare selv et nyt vindue og sætter det i. Det er ikke den sværeste opgave.


fase

Yes - nyt på !!!! (Jo desværre, det er altså klamp)


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
S. Fabrin skrev den 06-08-2018 13:48:11

Hvorfor køber du ikke bare selv et nyt vindue og sætter det i. Det er ikke den sværeste opgave.

 ja, det er nu 2 vinduer op af hinanden, men jo det kunne jeg godt, men jeg kan ikke købe KPK som privat, det kunne jeg nu sikkert godt skaffe gennem en ven hvis det skulle være, men jeg har ærlig talt ikke tid. det kan godt være en tømrer kan sætte en lille stillads, skifte 2 vinduer og fuge på en dags tid, men det skal nok tage mig dobbelt så lang tid, og også en del tid med at google hvordan og hvad jeg skal bruge, og sidst men ikke mindst, sidste gang jeg skulle fuge noget endte det pænt grimt..

Og hvordan er det med overligger i vinduer, skal man understøtte dem med noget når man tager de gamle ud, eller hænger væggen fint der uden?

køb da to nye. det ligner std 118x118. de koster måske 3000 ialt. grib en bajonetsav og sav karmskruerne over. der sidder nok to i hver side. Pas på, hvis karmen indvendigt er stiftet i noten. hvis du lusker sømme ud, kan det gøres billigt.og du blir SÅ glad! Så med et par lister og lidt fugemasse kan det vel gøres for 4000 ialt


 

køb da to nye. det ligner std 118x118. de koster måske 3000 ialt. grib en bajonetsav og sav karmskruerne over. der sidder nok to i hver side. Pas på, hvis karmen indvendigt er stiftet i noten. hvis du lusker sømme ud, kan det gøres billigt.og du blir SÅ glad! Så med et par lister og lidt fugemasse kan det vel gøres for 4000 ialt.


 

uldal skrev den 06-08-2018 15:12:19

køb da to nye. det ligner std 118x118. de koster måske 3000 ialt. grib en bajonetsav og sav karmskruerne over. der sidder nok to i hver side. Pas på, hvis karmen indvendigt er stiftet i noten. hvis du lusker sømme ud, kan det gøres billigt.og du blir SÅ glad! Så med et par lister og lidt fugemasse kan det vel gøres for 4000 ialt.

 Ja så billigt bliver det ikke, det man ikke kan se på billedet er at S-banen kører forbi lige udenfor, så de ruder vi har i nu, hedder 8-12-4/1/4 dvs nogen ret tykke lydisolerende sataner, med dobbelt lister, og det skal jo helst være noget af det samme igen, og de koster lidt mere end standard vinduer. 

jeg kunne nemt finde priser på KPK vinduer, også lydruder, men de lydruder de sætter i, er slet ikke ikke nærheden af det vi har i forvejen, så det er muligt at den tykkere tungere rude også skal have et kraftigere vindue, og når det bliver en smule specielt stiger prisen jo kraftigt.

men jeg kunne da godt være fristet til at få en ven i familien til at spørge på hvad de vil koste at få noget lign vi har i forvejen, men 4000 kr kan ikke gøre det.

Et sted på nettet hvor man køber ruder, Interglas.dk har standard ruder til 259 kr m2, en rude som ligner den vi har koster 1400 kr m2, også skal karm og vindue jo også passe til den højere vægt..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også