Kommentarer til projekt: Nyt punktfundament isolering

Her samles kommentarer til projektet: Nyt punktfundament isolering

Kommentarer vises både her og på projektet.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser spændende ud. Hvis i havde valgt svømmende gulv, altså uden bjælkelag, så er terrænbats udmærket. Men ellers ville jeg vælge nogle almindelige blødere bats, med samme isolerings evne og billigere, det er ca. 1/2 pris. Og så skal bjælkelaget afpasses efter isolerings måttens bredde, så der ikke bliver spild der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok, troede terræn batts var det rigtige valg grundet hårdhed og ingen vindpap. Men hvis det ingen betydning har, vil vi selvfølgelig spare hvor vi kan tak for råd. Er der en bedre løsning end lecakugler? Og er det nødvendigt med ventilation mellem leca og gulvkonstruktion? 

Nu kan jeg jo af gode grunde ikke se hele konstruktionen, men hvis gulvet ligger på bjælkelag, har du jo ikke brug for hårdhed. Og da der kommer eternit plader på er der vel heller ingen luft susen der kan gå op i isolering. 

Jeg ville nok tænke på en løsning med luft igennem leca laget. Det må kunne laves med udluftnings dimser af en slags i eternit pladen. Men husk at  fintmasket net skal indgå et eller andet sted i den udluftning, så mus og større insekter holdes ude. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis