Mangelfuldt malerarbejde?

Hej

Jeg fik malet vinduer udvendigt for tre år siden. Lige siden, har jeg haft problemer med at malingen skaller af. Maleren siger, at det skyldes at gummilisten ved ruden ligger lavere end trælisten, så vandet kan trænge ind under der. Kan det passe?

Umiddelbart synes jeg underlaget under den afskallede maling ser beskidt ud, så jeg overvejer om det nærmere kan skyldes mangelfuld slibning og rengøring inden malerarbejdet?

Jeg har vedhæftet et par billeder, og håber en kyndig maler kan hjælpe.


Mvh

Hej Jeg fik malet vinduer udvendigt for tre år... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det kun er på glaslisterne vil jeg blot skifte dem med nye nymalet lister og nye glasbånd, sagen taget i betragtning. 

Jeg ved faktisk ikke om listerne kan skiftes, men hvis de kan, er spørgsmålet stadig hvem der skal betale - maleren eller mig.

Jeg har prøvet at gnide med lidt spyt på det inderste lag maling, og kan let fjerne et grå-sort fedtet lag. Mon ikke det lag er skyld i, at malingen ikke binder ordentligt?

Søren O skrev den 15-11-2017 06:29:48

Synes ikke at det ligner glaslister, men den faste del af vinduet. Er det ikke den type vinduer hvor selve ruden ved skift skal tages udvindvendig fra?

 Du har vist ret, for rationel vinduer har i hvert fald lavet vinduer med indv. glaslister. "Indbruds-hæmmende" vinduer. 

Ok, tak for svarene.

Jeg mangler stadig gode bud på, om afskallingen kan skyldes den lavere liggende gummiliste. Kan nogen hjælpe her?



Annonce

Uden at tage stilling til om der er fejl på maler arbejdet, tvivler jeg på om man har en sag 3 år efter på udvendigt maler arbejde.  Det er lidt lige som dem der mener at de kan få malet udhænget gratis ved 5 års eftersyn på nye huse. Fordi det er falmet eller skaller lidt. 



km

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvornår vinduerne er fra?? Det er der umiddelbart ikke oplysninger om..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kmflisemester: Fejlen opstod første gang efter 6 måneder. Der er plettet et par gange siden. Så det er vist ikke så latterligt som du prøver at få det til at fremstå

Natur: Vinduerne er fra 2005.

kmflisemester skrev den 15-11-2017 22:04:30

Uden at tage stilling til om der er fejl på maler arbejdet, tvivler jeg på om man har en sag 3 år efter på udvendigt maler arbejde.  Det er lidt lige som dem der mener at de kan få malet udhænget gratis ved 5 års eftersyn på nye huse. Fordi det er falmet eller skaller lidt. 


 Mener at havde læst man kan reklamere i op til 10 år.

Nej det var ikke meningen at det skulle fremstå latterligt, det var ret nøgternt ment. At udvendigt må man i sagen ind regne med en hvis naturlig slitage, og derfor skal man nok regne med at det kan være op ad bakke med en klage. Så skulle den være indgivet efter 6 måneder. 


km
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også