Mangelfuldt malerarbejde?

Hej

Jeg fik malet vinduer udvendigt for tre år siden. Lige siden, har jeg haft problemer med at malingen skaller af. Maleren siger, at det skyldes at gummilisten ved ruden ligger lavere end trælisten, så vandet kan trænge ind under der. Kan det passe?

Umiddelbart synes jeg underlaget under den afskallede maling ser beskidt ud, så jeg overvejer om det nærmere kan skyldes mangelfuld slibning og rengøring inden malerarbejdet?

Jeg har vedhæftet et par billeder, og håber en kyndig maler kan hjælpe.


Mvh

Hej Jeg fik malet vinduer udvendigt for tre år... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Km: Det blev den jo så også til maleren ;-)

Hvis du allerede reklamerede over det inden 6 måneder - og maleren ikke har gidet at lave det om.. så får du nok ikke noget ud af det, her efter 3 år :-(  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvorfor ikke? Jeg har stadig Hvanke at gå til, de har forældelse på 5 år. Og den generelle lovmæssige forældelse for klagemulighed hedder 3 år fra fejlen er konstateret. 

Jeg mangler udelukkende svar på det håndværksmæssige her, ikke på mulighederne for at klage.

@Palle22 - det jeg skriver er, at hvis maleren ikke mener, at det er et problem han er ansvarlig for (og det gør han vel ikke, når det nu har taget 2,5 år med diskussion??) - så skal du have fat i tungere skyts.. (ankenævn m.m.) Og får du noget ud af det??
Er det kampen  og mavesyren værd? - (det må vel være et rimelig begrænset beløb?)
Det havde nok været bedre for holdbarheden på vinduerne, virkelig at sætte klemmer på med det samme - og nej, det ser ikke så fint ud...men nu rådner dine vinduer blot op - mens du venter på en ankesag, der måske tilkender en ny maling - men ikke nye vinduer :-(
Just my five cents.. (som du selvfølgelig ikke er enig i ..)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Natur: Hvis der er en fejl på vinduerne, og det er den fejl der er skyld i at malingen ikke holder, uanset hvem der maler, skal ejerskifteforsikring ind over. 

Mit spørgsmål går på, om problemet kan skyldes at gummilisten ligger lavere end træ-listen. Intet andet.

Det mangler jeg stadig svar på.

Nåh ja, og beløbet er jo ret stort, hvis der skal sættes nye vinduer i.

Arrh.. men det var jo ikke det du spurgte om - det var maleren du gav skylden?? (som jeg læste det)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jo, det var netop det jeg spurgte om. Her kopieret ind fra det oprindelige indlæg: 

"Maleren siger, at det skyldes at gummilisten ved ruden ligger lavere end trælisten, så vandet kan trænge ind under der. Kan det passe?"

Jeg håber stadig på, at der er en kyndig maler der kan svare på det :-)

Glasbånd bør flugte kanten på glaslisten, men i og med glasbåndet normalt bliver sat på med en sikker hånd, kan der jo godt forekomme enkelte smuttere. Glasbånd i i vinduesrammens fals sætter man til gengæld normalt på et stykke specielværktøj som jeg desværre ikke lige husker navnet på. Når rude og glaslister så er sat i så glaslister flugter rammen, bør der være så meget pres på ind- og udv. glasbånd at de buler lidt op så vand på ydersiden kan rende af.    

    

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også